• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یازاکو

از بی‌کفایی وزیران تا کشف عامل اصلی بی‌ثباتی اقتصادی و لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زنان 

  • کد خبر : 89286
  • 30 آذر 1401 - 14:04
از بی‌کفایی وزیران تا کشف عامل اصلی بی‌ثباتی اقتصادی و لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زنان 
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته چهارم آذر ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص صلاحیت وزیران برای اداره دولت تا نقش انتصابات در بی‌ثباتی اقتصادی، و انتقاد از ثبت بازی های زورخانه ای به اسم کشور آذربایجان و در ادامه نگاهی گذرا به تحرکات بهارنشینان می‌اندازیم.

 

فهرست

انتقاد تند نماینده ارومیه: روز اول گفتیم که این وزیران نمی‌توانند کشور را مدیریت کنند

روح الله حضرت پور در گفت و گویی با انتقاد از عملکرد دولت رئیسی در بخش های کلان کشورداری تصریح کرده است: اقتصاد یک کشور برآیندی از عملکرد دولت در بخش های مختلف است و دولت آقای رئیسی به خاطر سوء مدیریت در مسائل مختلف کارنامه قابل قبولی ندارد. از همان روز اول ما گفتیم که این وزرا که سابقه مدیریتی کافی ندارند و کارشان فقط صحبت کردن در جلسات است، نمیتوانند گره گشای مشکلات کشور باشند، امروز خود آقای رئیسی هم این موضوع را درک کرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم: ایجاد بزرگترین آزمایشگاه صنعت برق کشور در زنجان

مصطفی طاهری از احداث بزرگترین آزمایشگاه صنعت کشور برق در زنجان خبر داده و اضافه کرده است: ما اخیرا به دنبال توافق بزرگترین آزمایشگاه صنعت برق بودیم که بسیاری فارغ التحصیلان برق و آی تی در آن مشغول شوند را پیگیری کردیم.

 

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار: انتصاب مدیران ارشد کشور از عوامل بی‌ثباتی در نظام اقتصادی است

جهانگیرزاده از انتصاب مدیران ارشد برخلاف اصل شایسته‌سالاری به عنوان عامل ناپایداری و بی‌ثباتی در نظام اقتصادی کشور یاد کرده و افزوده است: مطالبات مردم و صدای آنها باید شنیده شود، مسئولین و خادمین ملت بایستی در راستای ساماندهی نظام کشور مواضع متناسب و عاجل اتخاذ کنند. غالب این مشکلات از جمله تورم، بیکاری، ازدواج جوانان، نظام بانکی منشاء داخلی و مدیریتی دارد و ارتباطی به خارج از کشور ندارد.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو:  به مرحله حکم‌رانی علمی رسیده‌ایم

روح الله متفکر آزاد؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما اکنون به حوزه‌ حکم‌رانی علمی رسیده‌ایم، گفته است: آن‌چه که در پمپاژ یاس و ناامیدی و جنگ ترکیبی دشمن القا می‌شود این است که جمهوری اسلامی چیزی نداشته و آینده‌ی این نظام تیره و تار است درحالی‌که ما باید با واقع‌بینی نگاه کنیم و درعین این‌که نباید شک کنیم وضعیت اقتصادی ما مناسب نیست، هیچ شکی هم نداشته باشید که وضعیت ما آن‌طور که دشمن القا می‌کند، نیست. ما در بسیاری از موارد امیدآفرین بودیم و دستاوردهای بسیار جدی و مهمی در حوزه‌ علمی در سال‌های اخیر به‌دست آورده‌ایم.

 

انتقاد نماینده خدابنده از ثبت بازی های زورخانه ای به اسم کشور آذربایجان و انفعال وزارت میراث فرهنگی

سید البرز حسینی در نشست علنی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت، اعلام کرده است: متاسفانه در روز ۱۲ آذر در مراکش فرهنگ پهلوانی و بازی های زورخانه ای به اسم کشور آذربایجان در یونسکو ثبت شده در حالی که در اجلاس مراکش سفیر ایران در یونسکو، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و مدیرکل ثبت و حفظ آثار در مراسم حضور داشتند، این پرسش مطرح است که چرا وزارت میراث فرهنگ اقدامی در این راستا انجام نداده است.


نماینده مردم بناب: برنامه‌های اقتصادی دولت حداقل برای یک سال بدون تغییر باشد

محمد باقری بنابی باید سیاست‌های مشخصی در نهاد‌های اقتصادی مورد توجه قرار گیرد. به این معنا که بهتر آن است تا آینده اقتصادی حداقل برای یک سال مورد پیش بینی قرار گیرد و برنامه‌های مربوط به آن در این مدت بدون تغییر باقی بماند. روبرو شدن هر روزه مردم با یک تصمیم جدید، ترسیم یک آینده اقتصادی را به خصوص برای فعالان تجاری بسیار سخت می‌کند.


عضو فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس: لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن رفتار دوگانه آمریکا را ثابت می کند

سید محمدرضا میرتاج الدینی در واکنش به لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل گفته است: آمریکا همواره سیاست های دوگانه را دنبال می کند آنها اگر می خواهند از حقوق زنان ایران حمایت کنند باید عضویت ایران را حفظ می کردند تا از این طریق حمایت های خود را انجام دهند نه اینکه چنین محرومیتی ایجاد کنند. کشورهای مستقل با رای ممتنع و مخالف در مقابل چنین اقدامی ایستادگی کردند اما کشورهای دنبال روی آمریکا این حکم ظلمانه را صادر کردند.

توئیت نماینده مردم مرند و جلفا درمجلس یازدهم: نقش مسجد به عنوان خاستگاه انقلاب کمرنگ شده است

معصومه پاشایی بهرام؛ نماینده مردم مرند و جلفا درمجلس یازدهم در توئیتی مطرح کرده است: «کاش هرکس جای خودش می نشست تا ایران عزیزمان آباد شود! نقش مسجد به عنوان پایگاه فرهنگی و خاستگاه انقلاب،کمرنگ شده است!باید فرزندان ایران را مانند نسلی که شهید شدند،در مسجد تربیت کنیم و درب مسجد را ۲۴ ساعته به روی مردم باز نگهداریم تا پناهگاه بی پناهان شود»

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو: موضوع دخالت نمایندگان در انتخاب مدیران استانی به صورت کامل قابل رد یا تایید نیست

محمد حسین فرهنگی در گفت و گویی، با بیان اینکه بگوییم نمایندگان در موضوع انتصابات و انتخابات مدیران دخیل هستند، به صورت کامل قابل رد یا تایید نیست، گفته است: اما در مورد دخالت و نقش بنده در انتخاب استاندار و چند مورد دیگر در باب مطرح می شود، باید بگویم که در آن زمان در چهارچوب مسئولیت خود به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان، نظر مشورتی مجموع نمایندگان را بیان کردم.
وی ادامه داد: در این زمینه ساز و کاری را در مجمع نمایندگان برای دخالت و اظهار نظر در این مورد تدوین و در خصوص آن رای گیری کردیم که حتی با اینکه شخصا در این مورد رای نداده بودم، اکثریت نمایندگان استان رای به اظهار نظر داد و طبق وظیفه ای که داشتم، تصمیم مجمع را منعکس و از آن دفاع کردم هر چند شاید در مواردی نظری مخالف اکثریت داشتم.

 

 عضو کمیسیون صنایع و معادن: مجلس در تصویب نشدن قانون مالیات بر عایدی سرمایه، کوتاهی نداشته است

الله وردی دهقانی در رابطه با توضیحات وزارت صمت در خصوص دلایل افزایش قیمت خودرو که مقصر اصلی این افزایش قیمت‌ها را دولت قبل و مجلس (به‌ویژه کوتاهی مجلس در تصویب مالیات بر عایدی سرمایه) دانسته و اینکه آیا مجلس در این مورد کوتاهی کرده است؟ گفته: نه، مجلس کوتاهی نداشته و این حرف ها در مورد مجلس بی ربط است، مجلس مجوز داده و اختیار را به دست دولت داده تا خودش موضوع مدیریت کند.

  

 

نماینده مردم هشترود و چاراویماق: اختصاص ۵ میلیارد تومان برای تکمیل ۵ پل تخریب شده

امینی، از اختصاص ۵ میلیارد تومان برای تکمیل ۵ پل تخریب شده بر اثر سیل طی چند سال پیش خبر داده و گفته است: این پل‌ها تا دهه فجر امسال تکمیل و مورد استفاده اهالی روستا‌ها قرار خواهند گرفت.

 


نماینده زنجان و طارم: دولت به خوبی کرونا را مدیریت کرد

 

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی باقری: در ایام کرونا مسئولین وزارت بهداشت و درمان زحمات زیادی کشیدند و به رغم سختگیری زیاد، کرونا را مهار کردند و شمار جانباختگان آن را به صفر رساندند.

 

نماینده خلخال: دولت باید در تیم اقتصادی خود جدیت داشته باشد

 

سیدغنی نظری خانقاه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت تاکید کرده است: عملکرد این تیم در حوزه های مختلف نظیر کنترل نقدینگی، تورم و قیمت دلار بر همگان مشخص است، لذا دولت باید در تیم اقتصادی خود جدیت داشته باشد.

 

نماینده ارومیه: تلاش نمایندگان برای ایجاد امنیت شغلی راهداران و رانندگان

 

سید سلمان ذاکر در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری از تلاش نمایندگان برای ایجاد امنیت شغلی راهداران و رانندگان خبر داد.


نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین: ضرورت افزایش حقوق بازنشستگان مطابق با نرخ تورم

سیدکاظم موسوی با تاکید بر لزوم افزایش حقوق بازنشستگان با توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه تامین معیشت، تاکید  کرده است: تنگناهای مالی دولت را در می‌یابیم اما وضعیت بازنشستگان در حوزه تامین معیشت شرایط مناسبی ندارند و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

 

نماینده مشگین‌شهر : پیش‌نویس قانون برگزاری تجمعات اعتراضی آماده می‌شود

محمود عباس‌زاده‌مشکینی در تبیین مدل‌های اجرایی‌سازی اصل ۲۷ قانون اساسی در ادوار مختلف گفته است: آیین‌نامه ابتدایی نوشته‌شده در مورد این اصل، با توجه به اینکه در فضای اوایل انقلاب و با توجه به ترور‌ها، توطئه‌ها و درگیری‌های داخلی و همچنین با وجود رویه رادیکال افراد حاضر در دولت آن زمان نوشته شد، شرایط بسیار زیادی را برای برگزاری یک راهپیمایی اعتراضی مشخص کرده؛ به‌نحوی که این شرایط به‌سختی قابلیت تحقق را دارد. در مواردی نیز شاهد این هستیم که این آیین‌نامه خلاف قانون اساسی بوده و آزادی‌های زیادی را محدود می‌کند.

نماینده اردبیل: دانشگاه‌ها به دور از سیاست‌زدگی باید گره گشای مشکلات باشند

صدیف بدری: دانشگاه‌ها به دور از سیاست زدگی بهتر است با حل مسائل کشور به دنبال گره گشایی در حوزه‌های مختلف باشند و این نقش آفرینی باید مبتنی بر عقلانیت و الگوهای رفتاری مناسب باشد تا دانشگاه و فضای آن به بهترین شکل مدیریت شده و خروجی مناسب داشته باشد.

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89286

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});