• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

تغییراتی که انتظار می رود در نخجوان ایجاد شود: “اصلاح قدرت دوگانه”

  • کد خبر : 89453
  • 04 دی 1401 - 8:30
تغییراتی که انتظار می رود در نخجوان ایجاد شود: “اصلاح قدرت دوگانه”
یاز اکو- با لغو وضعیت خودمختاری نخجوان، می توان به نظرات ابراز شده توسط جمعیت ارمنی ساکن در منطقه اقتصادی قره باغ به عنوان یک منطقه خودمختار و یک جمهوری خودمختار پایان داد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از یئنی چاغ، این مطلب را ناظم بیدمیرلی نماینده سابق مجلس و کارشناس اقتصادی آذربایجان در خصوص امکان ایجاد منطقه اقتصادی نخجوان، لغو نهادها و راه اندازی مدیریت شهری در این جمهوری خودمختار را بعید ندانست.

ناظم بیدمیرلی با بیان اینکه مجلس عالی نخجوان بایستی به نهاد شهرداری تبدیل شود گفت: سیستم مدیریت مناطق در آذربایجان باید با استانداردهای مدرن ارتقا یابد تا دیگر چنین شرایط ناخوشایندی رخ ندهد. در واقع در نخجوان قدرت دوگانه وجود داشت. یک ناهنجاری در مدیریت وجود داشت. رئیس قوه مجریه رئیس قوه مقننه نیز بود. احکام صادره از سوی رئیس جمهور آذربایجان حاکی از تداوم تشکیل نهادهایی با حضور نمایندگان تام الاختیار رئیس جمهور در مناطق است. در عین حال ساختارهای قدرت اجرایی منطقه ای باید از بین برود. در نخجوان مقام محلی که ما به آن مرجع قانونگذاری می گوییم، یعنی مجلس عالی بایستی به یک نهاد شهرداری تبدیل شود. بطوریکه یک نهاد مدیریت محلی وجود داشته باشد.

آنها به جامعه آذربایجان القا می کنند که وضعیت خودمختاری یک توافق بین المللی است. در حالیکه هیچ کدام از اینها درست نیست. این عقاید ناشی از نادانی است.

بیدمیرلی افزود: من معتقدم که با لغو وضعیت خودمختار نخجوان می توان به نظرات ابراز شده توسط جمعیت ارمنی ساکن در منطقه اقتصادی قره باغ به عنوان یک منطقه خودمختار و یک جمهوری خودمختار پایان داد. آذربایجان یک کشور واحد است. متأسفانه در مفهوم دولت واحد، دولت خودمختار نیز موجود است.

وزارتخانه ها و سایر نهادهای ایجاد شده در نخجوان قدرت دوگانه را در بر می گرفت. این امر با افزایش هزینه های مدیریتی منجر به تخصیص صدها میلیون منات اعتبار به بودجه کشور می شد. اعتبارهایی از بودجه ملی سالانه در نخجوان در جهات خاصی هزینه می شد. بنابراین این اقدام برای اصلاح وضعیت نخجوان انجام شد.

بنابراین منطقه اقتصادی نخجوان بایستی ایجاد شود و مدیریت باید قدرت دوگانه را کنار بگذارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89453

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});