• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
فرماندار خداآفرین:

۵۰ میلیارد تومان برای سامانه آبیاری تحت فشار شهرستان اختصاص یافت

  • کد خبر : 90007
  • 08 دی 1401 - 13:19
۵۰ میلیارد تومان برای سامانه آبیاری تحت فشار شهرستان اختصاص یافت
یاز اکو - فرماندار خداآفرین با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز اراضی کشاورزی «ابراهیم سمیع» و «کلاله دارانا» به سامانه آبیاری تحت فشار اعلام کرد این طرح تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی اکبر نکونام روز پنجشنبه افزود: طرح تجهیز حدود یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی ابراهیم سمیع و کلاله دارانا به سامانه های نوین آبیاری از ۱۴ سال قبل ناقص مانده بود که در بازدید اخیر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از آن، مبلغ یاد شده برای تکمیل طرح اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز شبکه آبیاری به اراضی کشاورزی فوق الذکر را اجرا کرده است و با تکمیل طرح پمپاژ آب به این مناطق برای افزایش بهره وری تولیدات کشاورزی، مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی پیش بینی کرد که با بهره برداری از این طرح برای حداقل ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شود.

مبلغی از مصوبه ۲۰۰ میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری برای جاده مرزی اختصاص نیافته است

فرماندار خداآفرین همچنین با اشاره به آغاز طرح ساماندهی شانه خاکی جاده مرزی ۱۴۵ کیلومتری این شهرستان گفت: همزمان با آغاز فصل زمستان، شانه خاکی جاده مرزی این شهرستان در قالب یک طرح ضربتی، تعریض و ساماندهی می‌شود.

وی افزود: در این طرح برای ارتقای سطح سرویس، افزایش ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای، در طول این جاده مرزی ۱۴۵ کیلومتری در حد فاصل مرزآباد تا محمودآباد، شانه خاکی استاندارد ایجاد خواهد شد.

وی یادآوری کرد: این طرح ضربتی به مدت یک هفته‌ و با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، به ویژه با بسیج ماشین آلات راهداری، شهرداری ها و دهیاری‌های شهرستان اجرا می‌شود.

نکونام گفت: ۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده مرزی ۱۴۵ کیلومتری خداآفرین شناسایی شده که با هم افزایی سازمان های مسوول و در قالب ایجاد شانه خاکی، برطرف می شوند.

وی یادآوری کرد: تنها روز گذشته پنج کیلومتر شانه خاکی در جاده مرزی احداث شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=90007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});