• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

روسای دانشگاه تبریز و دانشگاه الفرات الاوسط عراق تفاهم نامه همکاری امضا کردند

  • کد خبر : 90937
  • 18 دی 1401 - 9:30
روسای دانشگاه تبریز و دانشگاه الفرات الاوسط عراق تفاهم نامه همکاری امضا کردند
یاز اکو - روسای دانشگاه‌های تبریز و الفرات الاوسط عراق در نشست مشترکی در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی مشترک امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم با اشاره به مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور ایران و عراق گفت: دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق دارای اشتراکات تاریخی، فرهنگی، دینی و آداب و رسوم مشترک زیادی باهم دارند که پیشینه این ارتباط و همکاری‌ها و مناسبات دو ملت حتی به تاریخ قبل از اسلام بر می گردد.

صفر نصراله زاده، با تاکید بر اینکه وجود مشترکات و پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار میان ایران و عراق موجب توسعه همکاری‌های بیشتر در حوزه‌های مختلف و به ویژه توسعه دیپلماسی علمی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این همکاری ‌میان دو دانشگاه می تواند در بخش های مختلف، از جمله برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، اجرای طرح های مشترک در حوزه مهندسی نرم و هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، مهندسی نفت، ایجاد بازار فناورانه، تاسیس گروه پژوهشی و آموزشی، انتشار مجلات، ایجاد شعبه دانشگاه تبریز، میزبانی از فرصت‌های مطالعاتی، تبادل استاد و دانشجو باشد.

وی با بیان اینکه با گسترش ارتباطات و توسعه دیپلماسی علمی می‌توان برای توسعه و پیشرفت دو کشور کمک بزرگی انجام داد، افزود: دو دانشگاه بزرگ و تاثیرگذار تبریز و الفرات الاوسط با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت های فراوانی که در موضوع های مختلف دارند؛ می توان از این پتانسیل ها برای رفع نیازهای دو کشور بهره مند شد.

جایگاه و نقش دانشگاه الفرات الاوسط در عراق و منطقه

رئیس دانشگاه الفرات الاوسط عراق نیز در این نشست با معرفی جایگاه و نقش این دانشگاه در کشور عراق و منطقه گفت: دانشگاه الفرات الاوسط با قدمت بیش از ۶۰ سال و با داشتن بیش از ۳۰ هزار دانشجو و ۳ هزار هیات علمی و با جذب دانشجو در همه رشته های فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی، هندسی، اقتصادی، علوم پایه یکی از دانشگاه های مهم و تاثیرگذار کشور عراق است.

مظفر صادق حسن المظفری، با اشاره به اینکه این دانشگاه با توجه به این همه ظرفیت، آماده هر گونه همکاری با دانشگاه‌های ایران و به ویژه دانشگاه تبریز است، اضافه کرد: ما نیز آماده همکاری های بیشتر با این دانشگاه و در حوزه های مختلف با توجه به نیاز دو کشور هستیم.

وی با اشاره به مخاطرات زیست محیطی و نیز رتبه های درخشان بین المللی دانشگاه تبریز در بسیاری از زمینه‌های تحقیقاتی خواستار همکاری طرفین در زمینه مطالعات منابع آبی و آلودگی هوا و نیز مهارت افزایی فارغ التحصیلان به منظور ورود به بازار کار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=90937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});