• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

مصرف گاز در آذربایجان شرقی رکورد زد

  • کد خبر : 91372
  • 21 دی 1401 - 12:00
مصرف گاز در آذربایجان شرقی رکورد زد
یاز اکو - مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم با مصرف بهینه مراقب کاهش فشار گاز مصرفی باشند، گفت: با افزایش برودت هوا مصرف گاز در این استان به حدود ۴۲ میلیون متر مکعب رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، نادر کمالی روز چهارشنبه اظهار کرد: با رسیدن به این مقدار مصرف، رکورد مصرف گاز آذربایجان شرقی در سال جاری شکسته شد.

وی با بیان اینکه سراب سردترین شهر کشور بوده و تبریز نیز از جمله سردترین مراکز استان در ۲۴ساعت گذشته گزارش شده است، گفت: میزان مصرف گاز در آذربایجان شرقی در ۲۴ ساعت گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

کمالی از مردم استان خواست تا با مصرف درست و بهینه گاز از کاهش فشار گاز جلوگیری کنند تا همه هموطنان از امکان بهره مندی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: ۶۷ درصد مصرف گاز کشور مربوط به مصرف خانگی است و اگر روند مصرف بیش از این افزایش یابد امکان قطع جریان گاز در آذربایجان شرقی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی یادآور شد: افزایش مصرف گاز به صنعت استان نیز آسیب می زند؛ اکنون گاز صنایع گروه های «آ» و «ب» مثل کوره های آجرپزی قطع شده و در صورت افزایش مصرف، دیگر گروه های صنایع نیز ممکن است حایز شرایط قطع جریان گاز شوند.

کمالی خاطر نشان کرد: با کاهش هر درجه گرمای منازل ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود و دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه دمای مناسب برای آرامش افراد در منزل است، که در صورت رعایت همه می توانیم از گرمای گاز طبیعی بهره مند شویم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});