• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

آذربایجان غربی نیازمند آمبولانس جدید است

  • کد خبر : 91750
  • 25 دی 1401 - 14:15
آذربایجان غربی نیازمند آمبولانس جدید است
یاز اکو - رئیس فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از نیاز شدید استان به آمبولانس نو خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، رضا زاده بااشاره به اینکه آمبولانس ها شدیدا فرسوده هستند و نیازمند به آمبولانس جدید هستیم، اظهار کرد: در سال های اخیر تهیه آمبولانس ها بر عهده وزارت بهداشت بود اما اکنون مقرر شده تهیه آمبولانس برعهده دانشگاه علوم پزشکی باشد و برای آن نیز بودجه جداگانه به دانشگاه تخصیص می دهند لذا درخواست تهیه امبولانس های جدید داده شده اما تاکنون نه بودجه به دانشگاه تخصیص داده شده و نه زمان تهیه فعلا مشخص نیست.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان ۱۶۳ دستگاه آمبولانس،۲دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲دستگاه موتورلانس و یک بالگرد اورژانس داریم.

رئیس فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی یاد آور شد: با توجه به فعالیت های اخیر اورژانس ۱۱۵ در استان و افتتاح پایگاه و آماده سازی چند پایگاه جدید از لحاظ نیروی انسانی نیز نیاز مبرم به نیروی انسانی جدید در اورژانس بیمارستانها احساس می شود.

وی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون ۷۹ هزار و ۶۹۰ مورد ماموریت توسط اورژانس استان انجام شده است، تصریح کرد: از این تعداد ماموریت حدود ۲۷۱مورد اورژانس مربوط به زنان و زایمان بوده که هم منجر به تولد نوزاد شده و هم بدون تولد نوزاد ،مادر باردار سالم تحویل بیمارستان شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});