• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

آخرین وضعیت امداد رسانی در مناطق زلزله‌زده خوی/ پایان عملیات اسکان زلزله‌زدگان تا امشب

  • کد خبر : 94018
  • 15 بهمن 1401 - 15:00
آخرین وضعیت امداد رسانی در مناطق زلزله‌زده خوی/ پایان عملیات اسکان زلزله‌زدگان تا امشب
یاز اکو - معاون عملیات سازمان امداد و نحات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امداد رسانی در مناطق زلزله شهرستان خوی را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ٩٥ اردوگاه اسکان اضطراری در سطح شهر و مدارس ایمن در خوی برپا شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، مرتضی مرادی‌پور با اشاره به روستاهای دارای تخریب و امدادرسانی در جریان زلزله خوی اظهار کرد: در این زلزله ۷۲ روستا بین ۲۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده و در حال امدادرسانی هستند.

وی افزود: ۹۸ پس لرزه بالاتر از ۲.۵ ریشتر رخ داده است و بیش از ١٢۵ هزار نفر با توزیع چادر و اسکان در اردوگاه اسکان اضطراری یافته اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نحات جمعیت هلال احمر همچنین به برپایی ٩۵ اردوگاه اسکان اضطراری در سطح شهر و مدارس ایمن در بخش خوی اشاره کرد و درباره اقلام امدادی توزیع شده نیز گفت: تاکنون ۴٠١۵٠ دستگاه چادر، ٩٨٧٠ شعله گرمایشی، ١٢٠ هزار بسته غذایی، ١۶٠۶٠٠ تخته پتو و ۴٧۴۵٠ تخته موکت در میان مردم زلزله زده توزیع شده است. علاوه براین طرح ضربتی توزیع بسته های غذایی در ۴۴ منطقه از خوی انجام شده است.

مرادی‌پور ادامه داد: ۱۱۰۰ نیروی عملیاتی فعال و ۱۴۶ خودروی عملیاتی فعال در منطقه داریم.

پایان عملیات اسکان زلزله‌زدگان خوی تا امشب

همچنین براساس گزارس پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر، مرادی‌پور این را هم اعلام کرد: تا امشب و با برپایی اردوگاه‌ شماره ۱۰۰ به عنوان آخرین مکان اسکان اضطراری در شهر خوی، عملیات اسکان اضطراری به پایان می‌رسد اما کمک‌های معیشتی و غذایی با تلاش سازمان داوطلبان و خیریه‌های مردمی تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، برنامه‌ریزی ما در عملیات اسکان اضطراری به این شکل بود که در شهر خوی و فیرورق برای حفظ امنیت در پس لرزه‌های احتمالی، افراد را در اردوگاه‌ها اسکان دادیم چون برپایی چادر انفرادی در کنار ساختمان‌ها و در کوچه و خیابان احتمال خطر به دلیل ریزش آوار را افزایش می‌داد اما در روستاها به دلیل وسعت باغ و زمین‌های پیرامون منازل، چادرها به شکل انفرادی در محوطه هر خانه برپا شده‌است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94018

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});