• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
شهردار تبریز:

دعوت همگانی به بازدید از «خانه موزه استاد شهریار» و «باغ موزه ستارخان»

  • کد خبر : 95164
  • 24 بهمن 1401 - 19:30
دعوت همگانی به بازدید از «خانه موزه استاد شهریار» و «باغ موزه ستارخان»
یازاکو - شهردار تبریز با دعوت همگانی به بازدید از «خانه موزه استاد شهریار» و «باغ موزه ستارخان» به عنوان موزه های خاطره انگیز، گفت: بازدید از این موزه ها و سایر موزه های زیر مجموعه مدیریت این شهرداری برای گردشگران در سال آینده رایگان شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا؛ یعقوب هوشیار، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پیشنهاد شهرداری و موافقت اعضای شورای اسلامی شهر برای استفاده رایگان گردشگران و شهروندان تبریزی از موزه‌های زیر مجموعه این شهرداری در سال آینده، افزود: گردشگران و شهروندان می توانند با حضور در منزل مسکونی و خانه موزه محمدحسین بهجت تبریز متخلص به «شهریار» از اسباب و اثاثیه زندگی این استاد در زمان حیاتش بازدید کرده و نمونه هایی از دستخط ها و اشعار سروده شده وی را مشاهده کنند.

وی اظهار کرد: گردشگران و شهروندان همچنین می توانند از باغ موزه ستارخان که به عنوان محل سازماندهی و ستاد فرماندهی مبارزان مشروطه ‌خواه و جنگ ‌های ضداستعماری علیه روس از زمان ناصرالدین شاه تا زمان حکومت محمدعلی شاه قاجار مورد استفاده قرار گرفته بود، به صورت رایگان بازدید کنند.

شهردار تبریز گفت: براساس موافقت اعضای شورای اسلامی تبریز، همچنین سال آینده بازدید از موزه شهرداری تبریز واقع در میدان ساعت، خانه فکری مشروطه‌خواهان «علی میسیو» واقع در چهارراه باغشمال، موزه فوتبال واقع در میدان راهنمایی و موزه مشاغل واقع در چایکنار جنب راسته صادقیه برای گردشگران و شهروندان رایگان است.

هوشیار، ادامه داد: این اقدام با هدف تشویق و ترغیب گردشگران و شهروندان برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ تبریز و آذربایجان انجام شده است و امید است با استقبال آنان همراه شده و موجب افزایش تعداد گردشگران در کهن شهر تبریز شود.

وی همچنین با اشاره به خدمات رسانی رایگان اتوبوس‌های گردشگری به گردشگران، یادآور شد: حضور گردشگران در این موزه ها علاوه بر فراهم شدن امکان آشنایی آنان با تاریخ معاصر تبریز، گردشگران و شهروندان را با گوشه هایی از فراز و نشیب های این شهر در یک سده گذشته آشنا می کند.

آذربایجان شرقی با داشتن ۲۲ موزه به عنوان یکی از قطب های موزه داری کشور شناخته می شود و تبریز به «شهر موزه ها» معروف است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=95164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});