• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

صادرات بیش از ۱۳.۶ میلیون تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی

  • کد خبر : 95248
  • 25 بهمن 1401 - 14:00
صادرات بیش از ۱۳.۶ میلیون تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی
یاز اکو - مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: طی یکسال گذشته بیش ۱۳ میلیون تن انواع محصولات تولید داخل از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عبدالحمید سرتیپی افزود:در یک سال گذشته ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزارتن انواع محصولات تولید داخل از جمله سیب، کنسانتره، میله های آهنی یا فولادی، کف پوش، پلی اتیلن، لوازم خانگی، آلیاژهای آلومینیومی و غیره به ارزش بیش از ۴ هزار و ۶۲۴ میلیون دلار از گمرکات استان به بازارهای جهانی صادر شده است که از لحاظ ارزشی ۱۸۵ درصد و از لحاظ وزنی ۳۱ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی یاد شده ۶۴۹ هزارتن انواع کالاهای مورد نیاز کشور از گمرکات استان به ارزش بیش از یک هزار و ۶۸ میلیون دلار وارد کشور شده است که از لحاظ ارزشی ۱۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان گفت: در حوزه امور بازرگانی و توسعه تجارت استان از دهه فجر ۱۴۰۰ تا دهه مبارک فجر امسال در راستای ایجاد اشتغال در استان ۱۷ هزار فقره پروانه کسب برای مشاغل صنفی تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی صادر شده است.

وی افزود: با صدور ۱۷ هزار پروانه کسب در استان طی یک سال گذشته زمینه اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر بصورت مستقیم در استان فراهم شده است.

سرتیپی با اشاره به عملکرد اداره فرش استان در خصوص حمایت از قالیبافان اظهار کرد: در بازه زمانی یاد شده ۲۳۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای ۲۶۲ نفر از قالیبافان استان پرداخت شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=95248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});