• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

ارس اکسپو نقطه شروع رویکرد مردمی و جهانی شدن مناطق آزاد

  • کد خبر : 95303
  • 25 بهمن 1401 - 21:15
ارس اکسپو نقطه شروع رویکرد مردمی و جهانی شدن مناطق آزاد
یازاکو - حجت عبدالملکی در افتتاحیه نمایشگاه ارس اکسپو ۲۰۲۳ در نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: پیش از این هشت منطقه آزاد در کشور فعال بودند و ایجاد هفت منطقه جدید نیز مصوب شده که به این صورت نواحی مرزی به طور کامل تحت پوشش این مناطق آزاد قرار می‌گیرند .

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد مطرح کرد: ارس اکسپو نقطه شروع رویکرد مردمی و جهانی شدن مناطق آزاد

حجت عبدالملکی در افتتاحیه نمایشگاه ارس اکسپو ۲۰۲۳ در نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: پیش از این هشت منطقه آزاد در کشور فعال بودند و ایجاد هفت منطقه جدید نیز مصوب شده که به این صورت نواحی مرزی به طور کامل تحت پوشش این مناطق آزاد قرار می‌گیرند .
وی گفت: این امر فرصتی مناسب برای ورود موثر ایران به فضای اقتصادی جهانی است و با تاکید رهبری توسعه این مناطق با اهدافی چون صادرات، ارزآوری و‌ ورود تکنولوژی به کشور و پیشرفت خود این مناطق باید مورد توجه جدی باشد.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا سرمایه‌گذاران با کمترین بروکراسی ها وارد این حوزه شوند چرا که ایران یکی از بهترین و پرسودترین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی به واسطه هزینه ارزان نیروی انسانی، قیمت پایین انرژی و موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی است و باید ظرفیت منطقه آزاد ارس و سایر مناطق به مردم داخل و خارج نمایش داده شود.

وی افزود: ارس اکسپو نقطه شروع این حرکت است و رویکرد مردمی و جهانی شدن مناطق آزاد نقطه شروع جدید توسعه و پیشرفت این مناطق در دوره جدید خواهد بود

وی با اشاره به رویکرد مردمی کردن گفت : این مرحله شامل سه آیتم، گره گشایی از کار، کار افرین ، ارتقا رفاه اهالی، منفعت ملی، است .

وی در خصوص رویکرد جهانی سازی گفت: تکمیل زیر ساخت های نرم اقتصاد بین الملل، تکمیل زیر ساخت های سخت اقتصاد بین الملل ، ایجاد مناطق ازاد بین الملل(مشترک -متناظر ) ، جذب سرمایه گذار خارجی از جمله اهداف این آیتم می باشد

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=95303

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});