• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری پیش‌بینی شد؛

کاهش هزینه عوارض ساخت و ساز در مناطق کم برخوردار تبریز

  • کد خبر : 95962
  • 01 اسفند 1401 - 20:30
کاهش هزینه عوارض ساخت و ساز در مناطق کم برخوردار تبریز
یازاکو - شهردار تبریز از کاهش هزینه عوارض ساخت و ساز در مناطق کم برخوردار تبریز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار؛ یعقوب هوشیار در یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر که با موضوع بررسی برنامه و بودجه سال آینده برگزار شد، اظهار کرد: در بحث توسعه و توزیع عادلانه امکانات شهری، در بودجه سال آینده شهرداری به صدور پروانه ساختمانی و عوارض جنبه نگاه افزایشی ندارد.

وی با بیان اینکه در راستای ایجاد انگیزه برای انبوه‌سازی مسکن، اقدام به کاهش عوارض ساختمانی در مناطق کم‌برخوردار تبریز کرده‌ایم، افزود: در کنار کاهش عوارض در این مناطق، سیاست‌های تشویقی برای رونق ساخت و ساز در نظر گرفته شده است چرا که هدف ضمنی شهرداری از توسعه ساخت‌وساز، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در تبریز است چرا که مسئله اصلی جامعه در حال حاضر معیشت شهروندان و اشتغال جوانان است.

هوشیار در خصوص مزیت‌های  احداث پل ارس برای شهروندان سطح حوزه منطقه ۱۰ ابراز کرد: این پل باعث توسعه شهر، بهره‌مندی مناطق کم برخورداری مانند حیدرآباد، ایجاد دسترسی به شهرک جوانان و دسترسی اتوبان پاسداران به شهید کسایی می‌شود. همچنین در آینده این مسیر به اتوبان کسایی اتصال یافته و باعث تکمیل رینک تبریز می‌شود و این اتفاق بدون شک باعث کاهش بار ترافیکی شهر خواهد شد.

شهردار تبریز در خصوص  باغات لاله تبریز تصریح کرد: ساخت و ساز کارگاهی در این منطقه انجام می‌شود و از طرفی در طرح تفصیلی شهر تبریز کاربری این باغات درمانی ذکر شده است ولی  هدف شهرداری تبریز حفظ کاربری این باغات است.

هوشیار در خصوص افزایش رونق تفرجگاه عینالی و تسهیل تردد گردشگران به این مکان خاطرنشان کرد: سال آینده در نظر داریم از سطح منطقه ۴ و ۵ شهرداری تبریز به این تفرجگاه دسترسی جدید اضافه کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=95962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});