• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یازاکو

از تاثیر سفر رئیسی به چین برای حذف کدخدای جهانی تا ساز و کار ثبت نام خودرو و رفیق بازی ها و رودرواسی سیاسی

  • کد خبر : 96000
  • 01 اسفند 1401 - 6:16
از تاثیر سفر رئیسی به چین برای حذف کدخدای جهانی تا ساز و کار ثبت نام خودرو و رفیق بازی ها و رودرواسی سیاسی
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته چهارم بهمن ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص بادها و نبایدهای عرضه خودرو در بورس و ثبت نام آن تا پایین آوردن کدخدای دهکده جهانی از منصب قدرت، بی توجهی به طرفیت های گردشگری اردبیل و منطقه آزاد ارس، به رسمیت شناختن دیالوگ اعتراضی و… بودیم.

 

اتمام فاز اول پروژه انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه

روح الله متفکرآزاد؛ نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر نوشت: «پیرو وعده دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه برای اتمام فاز اول پروژه انتقال آب کانی سیب به دریاچه در بهمن ماه، مطالبه مردم برای تحقق را مطرح و پیگیری کردم، جناب آقای معتمدیان از آماده بودن این پروژه در فاز ۱ برای افتتاح و بهره برداری خبر دادند. از طرف مردم، پیگیری اتمام سایر پروژه های احیای دریاچه را تا آخر انجام خواهم داد.امید است وفای به عهد در کشور نهادینه شود»

ضرورت به رسمیت شناختن دیالوگ اعتراض در کشور

متفکر آزاد: در این مدت سعی کردیم گره ها را پیدا کنیم و به دنبال راه حلی برای بازکردن آن باشیم و هم اکنون در مجلس اصل ۲۷ قانون اساسی که به رسمیت شناختن دیالوگ اعتراضی است.


مناطق آزاد نباید سکوی واردات شوند

محمدحسین فرهنگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به فلسفه تشکیل مناطق آزاد در کشور افزوده است: مناطق آزاد بستری برای توسعه صادرات هستند و نباید سکوی واردات کالا شوند.

تعلل مسئولان در ایجاد شرکت مس آذربایجان 

آذربایجانمحمدحسین فرهنگی؛ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر از موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای راه‌اندازی شعبه شرکت حفاری و اکتشافی شرکت ملی صنایع مس ایران در تبریز خبر داده است.

شهرک صنعتی پوشاک و البسه در تبریز احداث می‌شود

وی هم چنین از ایجاد نخستین شهرک صنعتی پوشاک و البسه در تبریز خبر داد.

مدیران از منابع متمرکز دستگاه های اجرایی استفاده کنند

وی هم چنین بر ضرورت استفاده مدیران شهرستانی از منابع متمرکز دستگاه های اجرایی برای تامین منابع مالی طرح‌های بر زمین مانده تاکید کرده است.


واکنش نماینده مجلس به عرضه خودرو در بورس کالا

سید علی موسوی؛ نماینده ملکان: واردات گسترده‌ای برای خودرو انجام ندادیم و همین امر سبب شد تا محصولات وارداتی محدودی که به بازار خودرو تزریق شدند تنها برای دهک‌های بالای جامعه مناسب باشند زیرا بازار ارز در شرایط پرتلاطمی به سر می‌برد.

 

تسهیلات یک میلیاردی برای خریداران محصولات شرکت‌های دانش بنیان 

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس از تصویب اعتبار یک میلیارد دلاری برای ارائه تسهیلات به خریداران محصولات شرکت‌های دانش بنیان در مجلس خبر داده است.


سفر رئیسی به چین آمریکا را از راس دهکده جهانی خارج می‌کند

الله وردی دهقانی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: اکنون ایران و چین و روسیه، کشورهای تهدید آمیز برای قدرت آمریکا به حساب می‌آیند که تحت تحریم‌های مختلف قرار گرفتند و با همکاری این سه کشور دستاورد‌های بسیاری از جمله امنیت اقتصادی برای هر سه کشور را شاهد خواهیم بود. اکنون دیگر دهکده جهانی با یک کدخدا قابل قبول نیست و عصر آن به پایان رسیده است. اگر دنیا را یک دهکده در نظر بگیریم که آمریکا در راس آن باشد و صرفا تصمیم گیرنده تمام مسائل بین المللی باشد متوجه می‌شویم که دیگر چنین روشی قابل هضم نیست.

قبلا مجلس اختیاراتی را می‌گرفت اما امروز اختیارات می‌دهد

غلامرضا نوری قزلجه؛ رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس: هیچ اقدام نظارتی در مجلس به نتیجه نمی‌رسد، چون رودربایستی سیاسی وجود دارد. قبلا مجلس اختیاراتی را می‌گرفت اما امروز می‌دهد. گاهی این اتفاق در نظام پارلمانی صورت می‌گیرد، اما در نظام ریاستی باید قوه مقننه در مقابل قوه مجریه باشد و از حقوق مردم جامعه دفاع و پیگیری کند. در نظام ریاستی، این مقابل هم بودن جریان را تکمیل کرده و به سمت توسعه می‌برد.


منطقه آزاد ارس بهشت سرمایه‌گذاری نوین

حسین حاتمی؛ نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند: ارس بهشت سرمایه‌گذاری نوین و قطب صنایع تبدیلی و ظرفیت‌های گردشگری است. ارس منظومه‌ای از زیبایی‌ها و ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، صنعتی، گردشگری و طبیعی است که معرفی هر یک نمایشگاهی متفاوت را می طلبد.

مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت به سرانجام نخواهد رسید

علیرضا بیگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به ابهامات و مشکلات مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، گفته است: در ظاهر حرف‌ها در مورد مولدسازی دارایی‌های دولت بسیار خوب و منطقی است، ولی با این شیوه‌ای که پیش گرفته شده این طرح به سرانجام نخواهد رسید.


ثبت‌نام خودرو و تحویل خودرو باید مشروط شود

یعقوب رضازاده؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: دولت می‌بایست تصمیمات و اقداماتی که منجر به سودآوری برای واسطه‌گران و دلالان می‌شود را کاهش دهد تا با جمع‌‌آوری بازار سیاه، خودرو با قیمت تمام شده و واقعی مشروط بر ارتقای کیفیت و افزایش عرضه به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد.

 

رفیق بازی ها مانع توسعه گردشگری اردبیل

سید غنی نظری خانقاه؛ نماینده مردم خلخال و کوثر ضمن انتقاد از عملکرد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت سیزدهم، از جمع شدن ۷۲ امضاء در راستای درخواست استیضاح عزت الله ضرغامی خبر داده و گفته است: در استان اردبیل ظرفیت های زیادی وجود دارد اما به دلیل رفیق بازی ها و مدیریت های جناحی پیشرفت نداشته است.


۹۵ درصد منابع دولت صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌شود

علی نیکزاد؛ نماینده اردبیل: بیش از ۹۵ درصد منابع درآمدی دولت صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌شود و پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده تمام درآمد کشور صرف منابع هزینه‌ای و پرداختی کارکنان شود.

 

مخالف تشکیل سازمان بازرگانی هستم

مصطفی طاهری؛ نماینده مردم زنجان و طارم درباره تشکیل سازمان بازرگانی گفته است: به عنوان یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن با این موضوع مخالف هستم زیرا براساس مستندات علمی، این اقدام به ضرر کشور است.در حال حاضر ۲ وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اقدامات مربوط به تنظیم بازار را انجام می‌دهند که با تشکیل سازمان بازرگانی این نهادها افزایش می‌یابد.



 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});