• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

پذیرش ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی سهند

  • کد خبر : 96152
  • 03 اسفند 1401 - 13:00
پذیرش ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی سهند
یاز اکو - مدیر همکاریهای علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی سهند گفت: در سالجاری ۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه پذیرش شده و مشغول تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، دکتر رضا فلاحت با بیان اینکه این دانشجویان از سه کشورعراق، سوریه و افغانستان در دو ترم مهر و بهمن امسال در این دانشگاه مشغول تحصیل شده اند افزود: دانشجویان عراقی بیشترین تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی در تابستان امسال از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه اعطا شده است.

وی اضافه کرد: برنامه و هدف دانشگاه افزایش تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه به ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در سال آینده و افزایش کشورهای هدف به ۱۰ کشور است که در این زمینه با مؤسسات جذب دانشجویان بین‌المللی متعدد و رایزنان علمی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه ارتباطات لازم برقرار شده است.

فلاحت، اجرای طرحهای مشترک پژوهشی با محققان خارجی را از دیگر فعالیت‌های مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی سهند عنوان و خاطرنشان کرد: در این خصوص فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک با دانشگاههایی از کشورهای چین، ترکیه و روسیه آغاز شده است.

مدیر همکاریهای علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی سهند افزود: موضوع انتقال دانش و تکنولوژی به صنایع استان و به روز رسانی واحدهای صنعتی با همکاری صنایع و مراکز تحقیقاتی بین المللی برنامه دیگر دانشگاه صنعتی سهند است که می تواند منجر به تولید محصولات با کیفیت تر در کشورمان شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});