• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

جشن روز پیروزی در تهران برگزار شد+گزارش تصویری

  • کد خبر : 37376
  • 19 آبان 1400 - 14:00
جشن روز پیروزی در تهران برگزار شد+گزارش تصویری
یاز اکو- به مناسبت ۸ نوامبر سالگرد پیروزی آذربایجان، ویژه برنامه رسمی از سوی سفارت آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آپا، سفارت جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در این مراسم مهمانانی از وزارت امور خارجه ایران و سایر نهادهای دولتی، سفرای خارجی مستقر در تهران، وابستگان نظامی و دیپلمات‌ها، هنرمندان، آذربایجانی‌های مقیم تهران، رسانه‌ها و نمایندگان مردمی نیز حضور داشتند.

پیش از شروع مراسم نمایشگاهی از نقاشی های فرزندان کارکنان سفارت با موضوع «پیروزی باشکوه ما» برگزار شد. این مراسم رسمی با یک دقیقه سکوت به یاد شهدای جنگ بزرگ میهنی و پخش سرود ملی آذربایجان آغاز شد، در ادامه ویدئویی از پیروزی شکوهمند جمهوری آذربایجان در باز پس گیری اراضی اشغالی پخش شد.

علی علیزاده سفیر آذربایجان در ایران، هر روز از این جنگ ۴۴ روزه را روز باشکوهی دانست. سفیر خاطرنشان کرد: آذربایجان ۳۰ سال است که حقیقت تلخ این مناقشه را به جامعه جهانی منتقل کرده است. سال ها تلاش کردیم موضوع را بر اساس قطعنامه های سازمان ملل و اصول حقوق بین الملل حل کنیم، اما ارمنستان متجاوز هرگز علاقه ای به راه حل مسالمت آمیز مناقشه نداشت.

علی علیزاده با اشاره به اینکه ارمنستان متجاوز که با هیچ فشار و تحریم جدی از سوی جامعه جهانی مواجه نشده بود، در سالهای اخیر روز‌به روز پر روتر و به تحریکات خود ادامه داد. در نهایت با حمله مجدد به اراضی آذربایجان، ارتش شجاع آذربایجان به دستور فرمانده معظم کل قوا، نیت و آرزوی ارمنستان برای اشغال سرزمین های جدید را خنثی کرد.

سفیر خاطرنشان کرد: به دلیل رهبری قاطعانه و خردمندانه فرمانده معظم کل قوا الهام علی اف، اراده قوی و اتحاد مردم ما، از خودگذشتگی شهدای قهرمان، عزم، حرفه‌گرایی و شجاعت ارتش پیروز ما، ارمنستان متجاوز مجبور شد تسلیم شد و آذربایجان رسالت تاریخی خود را انجام داد.

علی علیزاده پیروزی شکوهمند آذربایجان را پیروزی عدالت و حقوق بین الملل، پایان دادن به ۳۰ سال اشغال، تجاوز و بی عدالتی و اجرای قطعنامه های سازمان ملل متحد به برکت گام های قاطع آذربایجان و حق دفاع از خود دانست.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با تاکید بر اینکه کار ساخت و ساز و احیای سریع در سرزمین های آزاد شده در حال انجام است، تاکید کرد که آذربایجان آماده عادی سازی روابط با ارمنستان بر اساس رعایت دقیق قوانین بین المللی، اصول تمامیت ارضی و نقض ناپذیری مرزهای بین المللی است.

سفیر جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه روز پیروزی یک روز مهم و تاریخی برای ملت آذربایجان است، بر اهمیت برگزاری این روز در ایران تاکید کرد و گفت: ایران به عنوان همسایه نزدیک همواره از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37376

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});