• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

انجمن فضاهای کار اشتراکی: با قطع اینترنت، انتخاب می‌کنیم که از دنیا عقب بمانیم

  • کد خبر : 96816
  • 09 اسفند 1401 - 10:15
انجمن فضاهای کار اشتراکی: با قطع اینترنت، انتخاب می‌کنیم که از دنیا عقب بمانیم
یاز اکو - رئیس هیات‌مدیره انجمن فضاهای کار اشتراکی ایران: وقتی اینترنت قطع می‌شود، تنها استارتاپ‌ها نیستند که متضرر می‌شوند بلکه تمام کسانی‌که می‌خواهند در آینده وارد این فضا شوند نیز از تصمیم خود پشیمان می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، صبح امروز اولین نشست خبری «انجمن فضاهای کار اشتراکی ایران» با حضور محمدرضا سبحان، رئیس هیات‌مدیره انجمن فضاهای کار اشتراکی ایران، مریم نجفی، نایب‌رئیس هیات‌مدیره، کاوه گودرزی، عضو هیات‌مدیره و اصحاب رسانه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

انجمن فضاهای کار اشتراکی ایران به‌صورت رسمی از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کار خود را آغاز کرده است. در ابتدای نشست، محمدرضا سبحان، رئیس هیات‌مدیره انجمن فضاهای کار اشتراکی ایران پیرامون صنعت فضاهای کار اشتراکی در عرصه جهانی بیان کرد: این صنعت از سال ۲۰۱۰ شکل حقیقی‌تری به خود گرفته است. در دنیا بیش از ۴۰ هزار فضای کار اشتراکی مشغول به فعالیت هستند. باید این را بدانیم که تنها فریلنسرها و تیم‌های استارتاپی نیستند که از فضاهای کار اشتراکی استفاده می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مطرح دنیا نیز از این فضا و امکانات آن بهره می‌برند.

او با اشاره به اینکه صنعت فضاهای کار اشتراکی هنوز یک صنعت نوپا به‌حساب می‌آید و نیازمند توجه است، ادامه داد: به همین منظور ما به‌عنوان فعالان این صنعت دور هم جمع شدیم تا از ظرفیت‌های موجود برای رشد صنعت فضاهای کار اشتراکی ایران بهره ببریم.

در ادامه مریم نجفی، نایب‌رئیس هیات‌مدیره انجمن فضاهای کار اشتراکی ایران ضمن تاکید براینکه صنعت فضاهای کار اشتراکی به‌عنوان کسب‌وکار نوپا چالش‌هایی دارد، گفت: یکی از چالش‌های این صنعت نبود قوانین و مقررات درست است. برای مثال یکی از این چالش‌ها تعامل با سازمان امور مالیاتی پیرامون برخورد سلیقه‌ای این سازمان با مسائل است. یا مواردی که به دریافت کد پستی و تعاملات ما با وزارت ارتباطات مربوط است. ما به‌عنوان اعضای این انجمن همه چالش‌ها را شناسایی کرده و برای آنها راهکار هم داریم.

کاوه گودرزی، عضو هیات‌مدیره انجمن فضاهای کار اشتراکی ایران پیرامون مسئله سرمایه‌گذاری در صنعت فضاهای کار اشتراکی که برآمده از مفهوم اقتصاد اشتراکی است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در این صنعت علاوه بر کمک به صنعت فضاهای کار اشتراکی به رشد تیم‌ها و استارتاپ‌هایی که سرشار از استعداد هستند نیز کمک می‌کند.

اینترنت طبقاتی چیزی جز فاجعه نیست

رئیس هیات‌مدیره انجمن فضاهای کار اشتراکی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انجمن فضاهای کار اشتراکی چه نقشی می‌تواند در حمایت از استارتاپ‌های کوچک داشته باشد، گفت: اشتباهی که وجود دارد این است که از ابتدا فضای کار اشتراکی به‌عنوان یک نهاد حمایتی برای استارتاپ‌ها شناخته شده است. اما در دنیا اینگونه نیست. حتی شرکت‌های بزرگ هم از این فضاها استفاده می‌کنند. چراکه خود صنعت فضای کار اشتراکی نیز به حمایت توسط صنایع بزرگ نیاز دارد. ضمن اینکه دولت و شرکت‌های بزرگی که مسئولیت اجتماعی دارند، باید این صنعت را به‌عنوان زیرساختی برای رشد استارتاپ‌ها بشناسند. چراکه رشد این صنعت، رشد اکوسیستم استارتاپی را به‌دنبال خواهد داشت.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره انجمن فضاهای کار اشتراکی ایران پیرامون مدل کسب‌وکاری صنعت فضاهای کار اشتراکی افزود: مدل کسب‌وکاری این صنعت شامل ارائه زیرساخت‌های مورد نیاز افراد و شرکت‌ها مانند ارائه فضا، اینترنت، اتاق جلسات و… است. ضمن اینکه صنعت فضاهای کار اشتراکی با اینکه صنعت کوچکی است اما پتانسیل‌های بالایی داشته و قادر است تا چندسال آینده گردش مالی بالایی داشته باشد. چندسالی است که موج جدیدی از فضاهای کار اشتراکی با تمرکز روی صنایع خاص درحال شکل‌گیری است که می‌تواند هم برای فضای کار اشتراکی و هم برای مشتریان بسیار سودآور باشد.

کاوه گودرزی، عضو هیات‌مدیره انجمن فضاهای کار اشتراکی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تجارت‌نیوز مبنی بر اوضاع صنعت فضاهای کار اشتراکی در شرایط قطعی اینترنت، گفت: قطعا این صنعت هم مانند بسیاری از کسب‌وکارها تحت تاثیر قرار گرفت. ضمن اینکه از اینترنت طبقاتی هم می‌توان به‌عنوان یک فاجعه یاد کرد. چراکه حتی اگر اینترنت فعالان این صنعت هم آزاد و بدون محدودیت باشد، دیگر مخاطبی نیست که از این فضا استفاده کند.

سبحان در ادامه پیرامون این مسئله عنوان کرد: در عصر انقلاب صنعتی چهارم هرکشوری که عقب بماند، ۱۰۰ سال از اقتصاد صنعتی دنیا عقب می‌افتد. عصری که دوران فعالیت استارتاپ‌هاست. وقتی اینترنت قطع می‌شود، فقط استارتاپ‌ها نیستند که متضرر می‌شوند بلکه تمام کسانی‌که می‌خواهند در آینده وارد این فضا شوند نیز از تصمیم خود پشیمان می‌شوند. ما به‌نوعی انتخاب می‌کنیم که در چنین دوره‌ای از تمام دنیا عقب بمانیم.

او درباره اوضاع این صنعت در دنیا نیز خاطرنشان کرد: به‌طور کلی حدود ۷۰ تا ۱۰۰ فضای کار اشتراکی در کشور داریم. در دنیا هم کشور آمریکا با بیش از ۳ هزار فضار کار اشتراکی رتبه اول را دارد. بعد از آن هند با بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ فضای کار اشتراکی رتبه دوم را دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});