• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

امام جمعه تبریز: حفظ درختان وظیفه دینی و ملی است

  • کد خبر : 97639
  • 15 اسفند 1401 - 12:49
امام جمعه تبریز: حفظ درختان وظیفه دینی و ملی است
یاز اکو - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: وظیفه دینی و ملی تک تک افراد جامعه است تا در حفظ و نگهداری درختان و همچنین توسعه پایدار و گسترش فضای سبز تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم روز دوشنبه در دیدار کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی به مناسبت هفته درختکاری با وی با اشاره به فواید و آثار مثبت کاشت درخت، اظهار کرد: حفظ و نگهداری درخت و رسیدگی به آن، مهم تر از کاشت آن بوده و باید مورد توجه سازمان های متولی قرار گیرد.

وی یادآور شد: رهاشدن درخت بعد از کاشته شدن، انتقادی است که به سازمان های متولی وارد است و در سال های قبل به رغم اینکه در حجم بالا درختکاری شد اما به علت عدم آبیاری و رسیدگی، برخی از آنها خشک شده و از بین رفته است.

وی با بیان اینکه رابطه انسان و طبیعت دو طرفه است، گفت: اگر طبیعت حفظ و نگهداری شود بیشتر در خدمت انسان خواهد بود اما اگر نادیده شود مرگ طبیعت و تغییر اکوسیستم رقم می خورد که غیرقابل تصور است.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: لذت درختکاری و کاشت نهال غیرقابل توصیف است و آثار مثبتی که این امر دارد نه برای فرد برای کل جهان بوده و همه مردم دنیا از آن بهره مند می شوند و اهمیت این موضوع آن قدر است که در تقویم رسمی یک هفته را به این مناسبت نامگذاری کرده اند.

وی افزود: در اسلام نیز بر امر درختکاری، احیای مزارع و نگهداری از طبعیت توصیه های بسیاری شده و حفظ و نگهداری از درخت و طبیعت از جایگاه بالایی برخوردار است.

افزایش ۵۰ برابری کاشت درخت در آذربایجان شرقی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از حوزه فعالیت این اداره کل، افزود: تولید نهال در استان در سال های گذشته کمتر از ۵۰۰ هزار اصله در سال بود که با برنامه ریزی صورت گرفته و استفاده از مشارکت مردمی، امسال تولید ۲۵ میلیون اصله نهال در دست اقدام بوده که ۵۰ برابر بیشتر از سال های قبلی است.

سیروس داودی همچنین به آتش سوزی های روی داده در سالجاری اشاره کرد و گفت: امسال ۲۵ مورد آتش سوزی در ۱۳۷ هکتار اتفاق افتاد که به موقع وارد عمل شدیم و از گسترش آن جلوگیری کردیم.

وی همچنین از خلع ید یکهزار هکتار از اراضی منابع طبیعی به ارزش پنج هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان در سالجاری خبرداد و افزود: حفاظت از اراضی منابع طبیعی یکی از مهم ترین وظایف این اداره کل است که با جدیت در حال انجام است.

داودی از فعال شدن ۳۰ معدن راکد در اراضی این اداره کل نیز خبر داد و گفت: در این راستا ۶ هزار و ۱۵۸ هکتار در اختیار فعالان این عرصه قرار گرفته است.

۱۷ هزار اصله نهال میوه در خانه ها، محوطه ادارات و مجتمع های مسکونی تبریز کاشته می شود

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز نیز در این جلسه گفت: همزمان با هفته درختکاری، ۱۷ هزار اصله نهال میوه در خانه ها، محوطه ادارات و مجتمع های مسکونی این شهر کاشته می شود.

سیامک آسیایی با بیان اینکه ۲۳ هزار اصله نهال نیز در کمربند سبز تبریز کاشته می شود، افزود: تلاش داریم تا فضای سبز شهر تبریز را با کاشت ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار اصله نهال در پارک جنگلی آرپادره سی و ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی به مساحت ۶۰۰ هکتار توسعه دهیم.

در پایان این دیدار، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یک اصله نهال در محوطه دفتر نمایندگی غرس کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});