• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

وجود ۵۰ هزار خودرو با پلاک مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور

  • کد خبر : 98532
  • 23 اسفند 1401 - 11:15
وجود ۵۰ هزار خودرو با پلاک مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور
یاز اکو - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با قانونی شدن واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از ۵ سال وزارت صنعت نمی‌تواند بهانه‌ای برای نابسامانی بازار خودرو داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، الهویردی دهقانی درباره مصوبه مجلس برای واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از پنج سال، اظهار کرد: این مصوبه اهرمی در اختیار دولت قرار می‌دهد که می‌تواند برای تنظیم بازار، تامین تقاضا، افزایش عرضه، منطقی کردن قیمت خودرو و رقابتی کردن بازار از ظرفیت خودروهای کارکرده استفاده کند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم دولت با توجه به مجوزی که مجلس در اختیارش قرار داده، بستر ساماندهی بازار خودرو را فراهم کند و از خسارت و آسیب بیشتر به مردم جلوگیری کند و اجازه ندهد که خودروهای غیراستاندارد با قیمت‌های گران به مردم فروخته شود.

وی اضافه کرد: با قانونی شدن این موضوع وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی‌تواند بهانه‌ای برای نابسامانی عرضه و تقاضا و تنظیم بازار داشته باشد با این مصوبه می‌توان علاوه بر منطقی کردن قیمت خودرو در بازار، خودروسازان را ناچار به رقابت با خودروهای خارجی کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره مجوز مجلس به وزارت صمت برای ثبت پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بودجه ۱۴۰۲، ادامه داد: براساس گزارش‌های ارائه شده حدود ۵۰ هزار خودرو در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد که اگر این خودروها پلاک ملی شوند، عرضه به بازار بیشتر می‌شود بنابراین بازار نیز تا حدودی ساماندهی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98532

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});