• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

۱۳۶ هزار و ۷۹۶ تردد مسافری طی سال گذشته از مرز بازرگان ثبت شد

  • کد خبر : 9925
  • 17 فروردین 1400 - 9:55
۱۳۶ هزار و ۷۹۶ تردد مسافری طی سال گذشته از مرز بازرگان ثبت شد
یاز اکو - مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از بزرگترین پایانه‌های ورود و خروج کشور است، گفت: سال گذشته تردد ۱۳۶ هزار و ۷۹۶ نفر مسافر از این مرز ثبت شد که البته به خاطر شیوع کرونا، ۹۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ کمتر بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جابر اکبرپور با بیان اینکه با وجود تلاش‌ها، هنوز تردد عادی مجاز از مرز بازرگان مجاز نیست، ادامه داد: میزان تردد مسافر از مرز بازرگان در سال ۱۳۹۸ بیش از یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر بود.

وی بیان کرد: سال گذشته ۶۵ ‌هزار و ۸۳۷ مسافر ایرانی از این مرز بعد از انجام پروتکل‌های بهداشتی تردد داشتند در حالی که این رقم در سال ۱۳۹۸ به ۷۴۱ هزار و ۷۶۳ نفر رسیده بود.

مدیر پایانه مرزی بازرگان اضافه کرد: در سال گذشته تنها ۲۴ هزار و ۴۲۸ تبعه خارجی از مرز بازرگان خارج شدند که کاهش ۹۴ درصدی را نسبت به ۲ سال پیش نشان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین طی سال گذشته، شاهد ورود ۴۶ هزار و ۵۳۱ مسافر خارجی از مرز بازرگان بودیم که در این خصوص نیز کاهش حدود ۹۰ درصدی ثبت شد.

اکبرپور گفت: به علت شیوع ویروس کرونا، از اسفند ۱۳۹۸ مرزهای ایران با کشور ترکیه بسته و تردد مسافر و کامیون متوقف شده بود که این روند همچنان ادامه دارد.

گمرک بازرگان روز پنجشنبه ۱۵خرداد ۱۳۹۹ پس از  پیگیری‌ های متعدد مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ساعته فعال شده است.

همچنین از شهریورسال گذشته تردد برای پذیرش مسافرانی که اقامت یا تابعیت ترکیه را داشته اند، یا روادید خاص از جمله سفر دانشجویی، درمانی یا دیپلماتیک در آن کشور داشته باشند، مجاز بوده است.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین  کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=9925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});