• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

بدهی عمومی آلمان به رکورد ۲٫۳۷ تریلیون یورو افزایش یافت

  • کد خبر : 99788
  • 10 فروردین 1402 - 20:30
بدهی عمومی آلمان به رکورد ۲٫۳۷ تریلیون یورو افزایش یافت
یازاکو - بدهی عمومی آلمان به 2 تریلیون 367.3 میلیارد یورو رسید.

به گزارش واحدترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از تی آرتی خبربر اساس داده های پیشگام منتشر شده توسط اداره آمار فدرال آلمان (Destatis)، بدهی عمومی این کشور به موسسات غیر دولتی، شامل تمام بودجه های اساسی و اضافی در سطح فدرال، ایالتی، صندوق های تامین اجتماعی، شهرداری ها و اتحادیه های شهرداری افزایش یافته است.

 

 

بدهی به ۲ تریلیون ۳۶۷٫۳ میلیارد یورو رسید که نسبت به پایان سال ۲۰۲۱ ، ۲ درصد افزایش داشت.

Destatis دلیل اصلی این افزایش را “نیازهای مالی در برابر اثرات منفی بحران کروناویروس جدید (COVID-19) و در بحران انرژی فعلی عنوان کرد .

 

 

 

 به این ترتیب، پس از گذشت ۳ سال از اپیدمی و بحران انرژی که با جنگ روسیه و اوکراین آغاز شد، آلمان با سطح بی سابقه بدهی مواجه شد.

سرانه بدهی عمومی از ۲۷۹۰۶ یورو به ۲۸۱۵۵ یورو افزایش یافت.

در دوره مورد بحث، بدهی عمومی فدرال با ۷۱٫۹ میلیارد یورو افزایش به ۱ تریلیون و ۶۲۰٫۴ میلیارد یورو رسید.

در حالی که بدهی ایالت ها با ۵ درصد کاهش (۳۱٫۷ میلیارد یورو) به ۶۰۶٫۸ میلیارد یورو رسیده است، بدهی شهرداری ها و اتحادیه های شهرداری با ۴٫۴ درصد افزایش به ۱۴۰٫۱ میلیارد یورو رسیده است.

 

 

بحران انرژی آلمان

 

عدم قطعیت در سمت عرضه پس از جنگ روسیه و اوکراین و تحریم اتحادیه اروپا بر محصولات انرژی روسیه باعث عدم تعادل در بازارهای انرژی در آلمان شد.

آلمان پس از جنگ با یک بحران انرژی مارپیچ مواجه شد که ناشی از تصمیم مسکو برای توقف جریان گاز از طریق خط لوله گاز نورد استریم ۱ بود.

 

 

 

آلمان با ارزیابی مجدد سیاست های زغال سنگ و انرژی هسته ای خود پس از بحران انرژی، ۱۴ واحد نیروگاه حرارتی را راه اندازی کرد و ۳ واحد را برای بهره برداری در مواقع اضطراری آماده کرد. مقرر شد ۳ نیروگاه اتمی که پیش از این قرار بود در صورت کمبود انرژی در فصل زمستان تعطیل شوند، به عنوان ذخیره اضطراری در حالت آماده باش قرار گیرند.

از سوی دیگر، به گفته بروگل، یک اندیشکده مستقر در بروکسل، آلمان با مجموع ۲۶۸٫۱ میلیارد یورو، بیشترین منابع را در بین کشورهای اروپایی به بحران انرژی اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});