به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح، اردوغان طی مراسمی در شهر جملیک در استان بورسا در شمال غربی این کشور گفت: ما سفر خود را با هدف تبدیل ترکیه به قطب تولید اروپا در فناوری شارژ و باتری همراه با خودروهای الکتریکی آغاز کردیم.
اردوغان گفت: کارخانه سیرو، سرمایه گذاری مشترک Togg و سازنده باتری خودروهای الکتریکی چینی Farasis، در سال ۲۰۲۴ تولید خواهد شد.
تاگ و فاراسیس در اکتبر ۲۰۲۰ قراردادی را برای ساخت کارخانه باتری لیتیوم یون امضا کردند.
سیرو که یک سال بعد تأسیس شد، راه حلی برای باتری صنعت خودرو و راه حل های ذخیره سازی انرژی های تجدیدپذیر، شبکه های برق، ایستگاه های شارژ و ساختمان های مسکونی ارائه خواهد کرد.
این شرکت با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ گیگاوات ساعت (GWh) از جمله سلول های باتری، آماده تبدیل شدن به یک بازیکن لیگ اصلی در بخش انرژی ترکیه است.
ظرفیت تولید سالانه در پردیس توسعه و تولید باتری سیرو که در زمینی به مساحت ۶۰۷۰۰۰ متر مربع در کنار سایت تولید توگ در بورسا راه اندازی می شود، برنامه ریزی شده است تا سال ۲۰۳۵ به ۵۰ گیگاوات ساعت افزایش یابد.
اردوغان گفت: این سرمایه گذاری تضمین می کند که ترکیه به یک بازیگر قوی در فناوری باتری تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: این پردیس تا سال ۲۰۲۶ به مرکز یکپارچه تولید ماژول ها و بسته های باتری با نیکل بالا از جمله سلول های باتری تبدیل می شود.
سیرو قرار است، بسته ها ذخیره انرژی خود را به ۱۲۰ کشور در سراسر جهان صادر کند.
اردوغان مدتهاست که به دنبال تحقق رویای دیرینه ساخت اولین خودروی ملی ترکیه بوده است که بخشی از چشم انداز او برای تبدیل ترکیه به یک نیروگاه اقتصادی است.
توگ در اکتبر گذشته تولید انبوه T10X خود را که یک شاسی بلند کلاس C است آغاز کرد.