• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

اتمام بازسازی فاز اول کانال ایلی سو به طول ۶۸۰ متر با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار

  • کد خبر : 144983
  • 16 خرداد 1403 - 15:00
اتمام بازسازی فاز اول کانال ایلی سو به طول ۶۸۰ متر با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
یازاکو - شهردار منطقه ۳ تبریز از اتمام بازسازی اساسی فاز اول کانال ایلی سو به طول ۶۸۰ مترحدفاصل خیابان حکیم نظامی تا چهارراه ابوریحان خبر داد و گفت: عملیات ترمیم و بازسازی فاز اول کانانل ایلی سو در خیابان آزادی حدفاصل خیابان حکیم نظامی تا چهارراه ابوریحان به طول ۶۸۰ متر وبا اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، علی قاسمی ضمن اعلام خبر فوق افزود: بعد از عملیات تخریب دال، نخاله برداری و لایروبی ودال گذاری فاز اول کانال ایلی سو در خیابان آزادی حد فاصل چهارراه ابوریحان تا میدان حکیم نظامی به طول ۶۸۰ متر، هم اکنون عملیات بازسازی فاز دوم کانال به طول ۵۰۰ متر در حال انجام است.

او افزود: با اتمام عملیات ترمیم و بازسازی فاز اول این کانال به زودی عملیات کف سازی واحداث پیاده راه مدرن بر روی این کانال آغاز می شود.

وی با اعلام اینکه در فاز اول بازسازی کانال ایلی سو در جاده سلامت خیابان آزادی دال های فرسوده سطح روی این کانال به طول ۶۸۰ متر و عرض ۸ متر و به ضخامت ۸۰ سانتی متر تخریب، نخاله برداری و همچنین داخل کانال لایروبی ودیواره ها وکف کانال باز سازی شده است، افزود: برای بازسازی فاز اول کانال ایلی سو از ۲۹۰ دال بتنی استفاده شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه همزمان با انجام عملیات اجرایی در فاز اول، بازسازی فاز دوم این کانال در این مسیر به طول ۵۰۰ متر نیز در حال انجام است، افزود: فاز دوم این کانال هم حدفاصل چهارراخ ابوریحان تا لاله آماده دال گذاری است.

شهردار منطقه ۳ در پایان تاکید کرد: با اجرای این پروژه در محدوده منطقه ۳ شهرداری تبریز، کف و دیواره های کانال ایلی سو که از جمله قدیمی ترین کانال های سرپوشیده هدایت آب های سطحی در تبریز به شمار می رود، تحکیم و ایمن سازی شده و روند انتقال آب های سطحی با رعایت اصول فنی صورت می پذیرد.

بر اساس این گزارش کانال ایلی‌سو یکی از زیرساخت‌های شهری تبریز است که بخش بزرگی از محلات منطقه ۳ را پوشش داده و در جهت هدایت آبهای سطحی به کار گرفته می‌شود؛ این کانال در سال ۱۳۵۷ ساخته شده و در سال‌های اخیر هر از گاهی به دلیل فرسودگی دال‌های آن ریزشی داشته است که مدیریت شهری منطقه برای پیشگیری از هر گونه اتفاقی، کل مسیر ایلی سو را مورد بازسازی قرار می دهد.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});