• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

جنگ بر سر انحصار «دونر کباب»، محبوب‌ترین غذای خیابانی در اروپا؛ ترکیه به کمیسیون اروپا شکایت کرد

  • کد خبر : 149892
  • 06 مرداد 1403 - 10:23
جنگ بر سر انحصار «دونر کباب»، محبوب‌ترین غذای خیابانی در اروپا؛ ترکیه به کمیسیون اروپا شکایت کرد
یازاکو_درخواست ترکیه از کمیسیون اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن دونر کباب در این اتحادیه مانند آنچه پیشتر برای پیتزای ناپلی ایتالیا و ژامبون سرانوی اسپانیا انجام شده بود، با مخالفت آلمان روبرو شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت بنا بر گزارش‌ها، ترکیه در ماه آوریل درخواستی را برای ثبت دونر کباب یا همان کباب ترکی به کمیسیون اتحادیه اروپا ارسال کرد تا فقط تولیدکنندگانی که مطابق با روش ثبت شده به پخت آن اقدام می‌کنند، بتوانند نسبت به تولید آن اقدام کنند.

تولیدکنندگان آلمانی با ارائه مخالفت خود نسبت به درخواست ترکیه در سطح اتحادیه اروپا در ۲۵ ژوئیه (۴ مرداد ۱۴۰۳)، مناقشه‌ای را به راه انداخته‌اند که آغاز گر یک دوره‌ شش ماهه حل اختلاف شده است. این دوره ۶ ماهه حل اختلاف با مشاوره کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد مالکیت معنوی به پایان خواهد رسید.

آلمان مانع از ثبت دونر کباب به اسم ترکیه است وآن را متعلق به خود می داند و حتی عنوان سیخ چرخان را برای این نوع غذای خیابانی که میراث ترک های مهاجر است برای ممانعت ترکیه از انحصار آن انتخاب کرده است‌

یکی دیگر از دلایل مخالفت آلمان این است که ثبت نام باعث تشدید قیمت های مناقشه برانگیز در آلمان می شود. فروش دونر در آلمان، گردش مالی سالانه ای در حدود ۷ میلیارد یورو ایجاد می کند و از هر سه آلمانی یک نفر حداقل یک بار در ماه دونر مصرف می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});