• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
2

عینک‌های هوشمند با هوش مصنوعی / دنیای پوشیدنی‌ها متحول می‌شود؟

  • کد خبر : 156450
  • 07 مهر 1403 - 19:00
عینک‌های هوشمند با هوش مصنوعی / دنیای پوشیدنی‌ها متحول می‌شود؟
با وجود شکست بزرگ گوگل گلس، به نظر می‌رسد متا و گوگل به‌شدت روی نسل جدید عینک‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ترکیبی از مد، کارایی و هوش مصنوعی تولیدی را به شکل جذابی ارائه می‌دهند.

به گزارش یازاکو به نقل از تجارت نیوز، در سال ۲۰۱۴، شکست فاجعه‌بار گوگل گلس باعث شد که عینک‌های هوشمند به‌طور کلی با بدبینی مواجه شوند، اما به نظر می‌رسد که این دستگاه‌ها ممکن است به زودی دوباره محبوب شوند.

با وجود شکست بزرگ گوگل گلس، به نظر می‌رسد متا و گوگل به‌شدت روی نسل جدید عینک‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ترکیبی از مد، کارایی و هوش مصنوعی تولیدی را به شکل جذابی ارائه می‌دهند.

جین مانستر مدیر شریک شرکت سرمایه‌گذاری Deepwater Asset Management در مطلبی که در وب‌سایت شرکت منتشر شده است می‌گوید: «دلیل خوش‌بینی آنها را باید در این دانست که مصرف‌کنندگان به فناوری‌های آسان‌استفاده جذب می‌شوند و همچنین اعتماد بیشتری به قابلیت‌های هوش مصنوعی تولیدی پیدا کرده‌اند.»

هوش مصنوعی مولد دنیای تکنولوژی را تغییر داده است

او می‌افزاید: «هوش مصنوعی مولد در حال ایجاد مسیرهایی برای محاسبات محیطی پوشیدنی پیچیده است.» به عبارت دیگر، هدف فعلی این است که عینک‌هایی ساخته شوند که به نظر و احساس عینک‌های معمولی برسند، اما با دسترسی به هوش مصنوعی مولد از طریق فعال‌سازی صوتی، دوربین‌ها و حسگرها کارایی فراتری داشته باشند.»

جین پیش‌بینی کرده است بازار سالانه عینک‌های هوشمند در دهه آینده به صدها میلیون عدد خواهد رسید و این موضوع باعث خواهد شد اپل با تمرکز بیشتری بر ابتکارات محاسبات فضایی خود بپردازد و با عینک‌های هوشمند متا و گوگل هماهنگ شود.

مدیران دنیای فناوری درباره عینک هوشمند چه می‌گویند

تیموتی بیتس، استاد بالینی امنیت سایبری در دانشگاه میشیگان، می‌گوید: «هوش مصنوعی در ارتقای کارایی و سهولت استفاده از عینک‌های هوشمند تاثیرگذار بوده است. تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند تعاملات کاربران را شخصی‌سازی و آنها را به ابزاری ضروری تبدیل کنند.»

 

مارک نونا، رئیس و تحلیلگر اصلی در SmartTech Research، اظهار می‌کند: «هوش مصنوعی می‌تواند جذابیت عینک‌های هوشمند را با ارائه تجربیات شخصی‌سازی‌شده و آگاه از context به طور قابل توجهی افزایش دهد.»

تیم باجارین، رئیس Creative Strategies، نیز می‌گوید عینک‌های Ray-Ban Meta Wayfarers دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هستند که با فشار دادن یک دکمه کناری می‌توان عکس گرفت و ویژگی‌های صوتی آنها بسیار عالی است.

راسل روبین، تحلیلگر اصلی در Reticle Research، تاکید می‌کند همکاری متا با Ray-Ban اهمیت زیادی دارد و نشان‌دهنده نقش مد و زیبایی‌شناسی در این دسته از محصولات است. او اضافه می‌کند عینک‌های جدید به حدی نزدیک به عینک‌های معمولی شده‌اند که تشخیص تفاوت آنها سخت است.

در نهایت، جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات در IDC، بهبودهای طراحی و فناوری را باعث جذاب‌تر شدن عینک‌های هوشمند نسبت به گوگل گلس می‌داند. با این حال، راب اندرله، رئیس گروه Enderle، اعتقاد دارد فناوری فعلی هنوز نتوانسته به آن سطح مورد انتظار برسد.

به نظر می‌رسد اپل در آینده نزدیک به تولید عینک‌های هوشمند بپردازد، با توجه به اینکه ممکن است این نوع محصولات بخش مهمی از بازار محاسبات فضایی را به خود اختصاص دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=156450

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});