به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، اگر مالک آن واحد یا هر کسی که از آن واحد استفاده میکند، ظرف ۱۰روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه، بدهیش را ندهد، مدیر یا هیئت مدیره میتوانند به تشخیص خودشان و با توجه به امکاناتی که دارند، از دادن خدمات مشترک مث آب گرم، برق، گاز و … به این واحد خودداری کنند.
اگر مالک یا استفاده کننده باز هم شارژ نداد، اداره ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیئت مدیره برای وصول بدهی طبق اظهارنامه ابلاغ شده، اجرائیه صادر میکند.
اگر مثلا کنتور آب، تفکیک نشده و امکان قطع جداگانه آب و… نبود، مدیر میتواند به مراجع قضایی شکایت و دادگاهها موظفند این شکایات را خارج از نوبت رسیدگی کنند و واحد بدهکار را از دریافت خدمات دولتی که به ساختمان ارائه میشود محروم کنند.