به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا عابدزاده در نشست با مدرسان دانشگاه جامع علمی و کاربردی تبریز اظهار کرد: جوانان را باید به سمت مهارت سوق دهیم؛ بر این اساس ما در دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی این موضوع را هدف گذاری کردیم چون می دانیم جنس مدارک دانشگاهی مهارت محور به گونه دیگر است و به نوعی اشتغال آفرین می باشد.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در باره مهارت آموزی، افزود: برای تحقق این هدف، استادان دانشگاه در سوق دادن و تشویق دانشجویان و جوانان به طرف مهارت آموزی نقش عمده ای دارند و در واقع نقشه راه ایجاد اشتغال همین است.
وی با تاکید بر اینکه نیاز امروز دانشجویان در کنار علم آموزی، مهارت آموزی است، خاطرنشان کرد: داشتن مدارج مهارت آموزی توان و بازدهی نیروی انسانی سازمان ها، نهادها و کارخانه ها را ارتقا می دهد و کیفیت خدمات را بهینه خواهد کرد و در کنار آن در رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز تاثیرگذار است.
ضرورت مهارت افزایی رفتاری و اخلاقی قشر جوان
رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت مهارت افزایی رفتاری و اخلاقی قشر جوان نیز اشاره کرد و گفت: اخلاق حرفه ای، حقوق شهروندی، دانش افزایی مدیریتی، آشنایی با قوانین شوراها و شهرداری ها جزو مهارت افزایی رفتاری و اخلاقی است که در کنار مهارت های فنی موجب بهبود روند کار می شود.
عابدزاده همچنین با بیان اینکه اکنون ۱۶ تا ۱۷ مرکز مربوط به دانشگاه جامع علمی و کاربردی در آذربایجان شرقی فعالیت دارند، گفت: امسال ۲۰درصد به تعداد دانشجویان دانشگاه ها نیز افزوده شده است؛ البته به رغم اینکه در سال های آینده با افزایش دانشجو روبرو خواهیم شد ولی متاسفانه سیاست گذشته طوری بوده که تعدادی از واحدهای دانشگاهی استان منحل شده است.
رییس واحد علمی و کاربردی شهرداری تبریز نیز در این نشست گفت: کشورهای در حال توسعه و صنعتی زیربنای توسعه کشورهای خود را دانشگاه قرار داده اند.
پروین دخت لیوارجانی ادامه داد: با داشتن ظرفیت های بالای دانشگاهی و نیروی انسانی امکان انجام اقدامات خوبی وجود دارد و بر این اساس ارتقای سطح علمی استادان مورد تاکید است.