• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6

بیانیه انجمن سبزاندیشان تبریز در ارتباط با قتل فجیع دو محیط بان بیگناه در زنجان

  • کد خبر : 10283
  • 19 فروردین 1400 - 13:00
بیانیه انجمن سبزاندیشان تبریز در ارتباط با قتل فجیع دو محیط بان بیگناه در زنجان
یاز اکو - انجمن سبزاندیشان تبریز بعنوان یک سازمان مردم نهاد از عموم آحاد مردم انتظار دارد برای پایان دادن به جرم وجنایتی که در حق محیط زیست و محیط بانهای صادق محیط زیست و منابع طبیعی روا دیده می شود، با حساسیت بیشتری نسبت به این موارد برخورد نموده و از مراجع ذیصلاح انتظار رسیدگی قاطعانه دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، انجمن سبزاندیشان تبریز در ارتباط با قتل فجیع دو محیط بان بیگناه در زنجان بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران
سازمان حفاظت محیط زیست
شبکه ملی و استانی سمن های محیط زیستی
فعالان عرصه محیط زیست
مردم شریف ایران

در سالهای اخیر شاهد شهادت مظلومانه بسیاری از محیط بانهای عرصه های حفاظت شده بوده ایم که صرفا برای پاسداری از امانت ملت، جان خود را در طبق اخلاص گذارده اند، محیط بانهایی که نه تنها از خود دفاع نکرده اند و امکان این دفاع را نیز ندارند، بلکه در صورت دفاع از خود در برابر این اشرار جانی، مجبور به پرداخت دیه ای شده اند که از عهده آنها خارج است.
حال، چنین وضعیتی موجب گستاخی هرچه بیشتر جانی هایی شده است که نه تنها به شکار حیوانات، بلکه به قتل انسانهای بیگناه نیز بعنوان تفریح می نگرند. متاسفانه در شرایط فعلی بنظر می رسد ادامه این روند، فاجعه را وخیم تر و بدتر خواهد کرد.
لذا جهت احقاق حق انسانی این شهدای راه حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از تکرار آن، ضمن درخواست برخورد قانونی با اشد مجازات برای جلادان عرصه های طبیعی که نه تنها مرتکب کشتار انسان و حیوان می شوند، بلکه میراثهای طبیعی ارزشمندی را که بواقع نمیتوان قیمتی را بر آنها نهاد، نابود میکنند؛ از قوه قضاییه و دولت محترم خواهانیم:

قبل از هر اقدامی و با وجود اعتراف دولتمردان به کاهش بی سابقه حیات وحش، انقراض یا در معرض انقراض بودن اکثر گونه ها، باید شکار برای مدتها و سالها بی کم و کاست ممنوع بوده و تحت هیچ شرایطی مجوز شکار داده نشود. بهانه ازدیاد جمعیت حیات وحش در حال حاضر هیچ محلی از اعراب نداشته و ارائه مجوز به این دلیل، صرفا نادیده گرفتن خون پاک شهدای محیط بان است.‌

جمع آوری اسلحه های شکاری و جنگی از هر فرد حقیقی و تلقی حفظ آن بعنوان اسلحه ممنوعه جهت پیشگیری از هر خطای احتمالی

در اختیار قرار دادن تجهیزات و امکانات حفاظتی و اطلاع رسانی کامل به محیط بانها و بویژه در مناطق شکار ممنوع

عوامل قتل و قاتلین به مردم معرفی و مورد شناسایی عمومی قرار گیرند و مجازات قاتلین محیط بان ها با تلقی جرمی بسیار بیش از یک قتل فرد انسانی تعیین شود.
برای تحقق این اقدامات قوانین ترکیبی اعم از جزایی، مدنی، انفال و قوانین حاکم بر منابع طبیعی و محیط زیست باید مورد استفاده قرار گیرد، بنابرین لازم است تا دستگاه قضا رویکرد قاطع تری نسبت به این موارد داشته باشند.
همزمان با اقدامات پیشگیرانه و تنبیهی، بسیاری از قوانین این عرصه که به قبل از ۱۳۲۰ برمی‌گردد اصلاح و به روز رسانی شود.

انجمن سبزاندیشان تبریز بعنوان یک سازمان مردم نهاد از عموم آحاد مردم انتظار دارد برای پایان دادن به جرم وجنایتی که در حق محیط زیست و محیط بانهای صادق محیط زیست و منابع طبیعی روا دیده می شود، با حساسیت بیشتری نسبت به این موارد برخورد نموده و از مراجع ذیصلاح انتظار رسیدگی قاطعانه دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10283

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});