• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
استاندار آذربایجان شرقی:

دخالت در امور اجرایی شهر و مدیریت شهرداری از آسیب‌ها و آفت‌های شوراهاست

  • کد خبر : 103621
  • 10 اردیبهشت 1402 - 18:55
دخالت در امور اجرایی شهر و مدیریت شهرداری از آسیب‌ها و آفت‌های شوراهاست
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ورود غیر منطقی اعضای شورا در امور اجرایی شهرداری‌ها و دهیاری گفت: دخالت در امور اجرایی شهر و مدیریت شهرداری یکی دیگر آسیب‌ها و آفت شوراهاست زیرا ثبات و پایداری مهم‌ترین عامل موفقیت یک مجموعه است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، عابدین خرّم بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز شوراها که در تالار اندیشه ائل‌گلی برگزار شد، اظهار کرد: منابع عمرانی استان نسبت به سال ۹۹، پنج برابر افزایش پیدا کرده و پنج هزار میلیارد تومان منابع دولتی در دور اول سفر رئیس جمهور جذب شده است و تلاش داریم پیش از سفر دوم رئیس جمهور به استان، پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کرده و به جذب منابع دیگر اقدام کنیم.

وی افزود: وجود نهاد شورا از لحاظ مکتبی، قانونی و مشروعی، یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی است به‌طوریکه شوراها، رکن رکین نظام جمهوری اسلامی هستند.

خرم با اشاره به فلسفه وجودی شورا در اسلام تصریح کرد: آیات متعددی در قرآن کریم به جایگاه خاص شورا اشاره کرده است. جمهوری اسلامی به عنوان مبتکر جمهوریت به معنای واقعی مورد تأیید مردم قرار گرفته است. این  جایگاه خدشه‌ناپذیر بوده و باید معتقد به آن باشیم.

وی با ذکر اینکه نزدیک به ۲۵ سال است شوراها در کشور فعالیت داشته، یادآور شد: مهم‌ترین رسالت ما شناسایی و بررسی نقاط قوت و ضعف عملکردی شوراها در این بازه زمانی است، چراکه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، یکی از مشاوران امین حاکمیت، دولت، استانداری و فرمانداری ها هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همدلی و همگرایی را مهم‌ترین شرط موفقیت شوراها معرفی کردند، گفت: لزوم ارتباط مستمر منتخبین شهر و روستا با اقشار مختلف مردم یکی دیگر از مواردی است که باید رعایت شود زیرا ارتباط همدلانه مردم با شوراها و بالعکس در حل زودهنگام مشکلات جامعه اثرگذار است.

وی، ورود شوراها به مناقشات سیاسی، جناحی و جریانی از جمله آفت‌های زیان‌بار این نهاد برشمرد و متذکر شد: توجه به تحقق عدالت در تقسیم خدمات شهری به خصوص در مناطق محروم شهر و روستا یکی از عوامل اعتلای مظاهر اسلامی نهاد شورا است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ورود غیر منطقی اعضای شورا در امور اجرایی شهرداری ها و دهیاری خاطرنشان کرد: دخالت در امور اجرایی شهر و مدیریت شهرداری یکی دیگر آسیب‌ها و آفت شوراها است زیرا ثبات و پایداری مهم ترین عامل موفقیت یک مجموعه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی آسیب‌ها در شورا و شهرداری موجب نارضایتی مردم و شهروندان می‌شود، متذکر شد: کیفیت زندگی شهروندان و برخورداری از خدمات شهری  یکی از عوامل مهم رضایتمندی شهروندان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});