• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

زنجان میزبان ششمین جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم

  • کد خبر : 103797
  • 12 اردیبهشت 1402 - 13:00
زنجان میزبان ششمین جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم
یاز اکو - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: این استان تیر ماه امسال میزبان ششمین جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم است که کشورهای عضو غذاهای ویژه منطقه‌ای خود را ارائه خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سید سعید صفوی روز سه شنبه افزود: این جشنواره بین المللی فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان زنجان است که علاوه بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری و آداب و رسوم سنتی مردم زمینه‌ساز نشاط اجتماعی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر ارائه غذاهای مختلف به منظور آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با فرهنگ ملل مختلف، پوشش سنتی و صنایع‌دستی همان کشورها نیز در این جشنواره‌ معرفی خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: این رویداد ظرفیتی بی‌نظیر برای جذب گردشگران بین‌المللی و خارجی به ویژه از کشورهای عضو اکو است و امیدواریم در رویداد پیش رو استان زنجان میزبان شایسته ای برای میهمانان و مسافران داخلی و خارجی باشد.

وی اظهار داشت: غذا محوریت اصلی جشنواره است و به عنوان یک جاذبه گردشگری ذائقه گردشگران را به مردم محلی نزدیک می کند، همچنین غذا ریشه در تمدن و باورهای مردم هر منطقه دارد و در واقع به نوعی احیای سنت های دیرین در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه جاده ابریشم است که امیدواریم بتوانیم این سنت ها را احیا کنیم.

این مسوول ادامه داد: پیش از این قرار بود این جشنواره اردیبهشت ماه برگزار شود اما طبق برنامه زمان بندی مراسم افتتاحیه ۱۵ تیر مصادف با عید غدیر خم خواهد بود.

وی یادآور شد: غرفه‌های این جشنواره سه روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ برپا خواهد شد و در کنار آن برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله جشن، موسیقی سنتی، نمایشگاه صنایع دستی، تورهای گردشگری، ورک شاپ در نظر گرفته شده است.

اولین جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم همراه با دهمین جشنواره ملی آش ایرانی سال ۹۳ در زنجان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});