• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2
مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌شرقی عنوان کرد؛

عدم تأمین تجهیزات دلیل اصلی ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه در روستاها

  • کد خبر : 104170
  • 16 اردیبهشت 1402 - 11:15
عدم تأمین تجهیزات دلیل اصلی ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه در روستاها
یاز اکو - مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌شرقی عدم تأمین تجهیزات را دلیل اصلی ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه در روستاها عنوان کرد و گفت: روستاهای بالای ۲۰ خانوار اهر تحت پوشش آنتن تلفن همراه قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، محمد فرزاد صبح شنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه مخابرات و ارتباطات شهرستان اهر با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی‌بر افزایش ۴ درصدی از درآمد اپراتورها در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی روستاها اظهار داشت: با تصویب مجلس شورای اسلامی ۷ درصد از درآمد اپراتورها صرف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تقویت پوشش آنتن تلفن همراه و اینترنت در مناطق روستایی می‌شود.

وی، دلیل عمده ضعف در آن تن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در مناطق روستایی را عدم تأمین تجهیزات عنوان کرد و افزود: واقعاً در تقویت آن تن‌دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت از مردم شرمنده‌ایم، حقیقتاً تجهیزات ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی تأمین نشده وگرنه دستگاه‌ها و اپراتورها آمادگی لازم را برای جبران ضعف و عدم پوشش اینترنت و آن تن‌دهی تلفن همراه را داشتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی از اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان اهر به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان اهر تا پایان سال‌جاری تحت پوشش آنتن تلفن همراه و اینترنت در قالب اتصال به شبکه ملی اطلاعات قرار می‌گیرند.

فرزاد بابیان این‌که ۲۶ روستای شهرستان اهر به اینترنت ثابت دسترسی دارد، گفت: ۹۷ روستای شهرستان اهر با ۸۷ درصد تحت پوشش آنتن همراه اول قرار دارد و تا پایان سال‌جاری ۲۳ روستای این شهرستان تحت پوشش آنتن تلفن همراه قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از اتصال ۷۵ مدرسه شهری و ۱۸۶ مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات در شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: از مجموع مدارس شهری و روستایی شهرستان اهر که به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند، ۶۷.۷ درصد به اینترنت دسترسی دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که ضعف در آن تن‌دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت در مناطق روستایی شهرستان اهر را قبول داریم، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات طبق نظرسنجی‌هایی که انجام داده و با درخواست مردم برنامه‌های توسعه‌ای را پیش می‌برد، آن‌هم توسعه زیرساخت‌های آن تن‌دهی تلفن همراه و اینترنت همراه در مناطق روستایی است، بر این اساس توسعه شبکه تلفن ثابت در سیاست کاری دولت نیست و برای این امر اعتبار هم تخصیص نمی‌یابد.

توسعه فیبرنوری در شهرهای آذربایجان‌شرقی در دستور کار مخابرات است

ناصر شهبازی مدیر مخابرات آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به این‌که مخابرات در طول ادوار و دولت‌های گذشته تضعیف شده است، اظهار داشت: هر اپراتوری که تأسیس می‌شود بر روی زیرساخت‌های مخابرات است، با این حال رویکرد در طول یک دهه‌ی گذشته تضعیف مخابرات بوده است.

وی افزود: طبق قانون بخشی از درآمد اپراتورها در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا در تقویت زیرساخت‌های ارتباطی مناطق کمتر توسعه‌یافته هزینه کنند و تفاهمی که بین اداره‌کل ارتباطات، مخابرات و اپراتورها در آذربایجان‌شرقی وجود دارد در بین مسئولان کشوری و نمایندگان مجلس هم بود چه بسا تجهیزات بیشتری برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطات جذب می‌شد.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی بابیان این‌که مخابرات پس از خصوصی‌سازی امکان توسعه شبکه تلفن ثابت را ندارد، گفت: از سال ۸۸ که مخابرات خصوصی‌سازی شد وظیفه دارد تا وضعیت موجود را حفظ کند، یعنی مخابرات اجازه و وظیفه توسعه شبکه تلفن ثابت را ندارد و اگر امکان بهره‌مندی از اینترنت ثابت در برخی روستاها فراهم شده خارج از وظیفه‌ای بود که برای مخابرات تعریف کرده‌اند.

شهبازی از سرقت ۱۵ میلیارد تومانی تجهیزات و کابل‌های مخابراتی طی سال گذشته در آذربایجان‌شرقی خبر داد و یادآور شد: یکی از دلیل قطع ارتباطات سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی است، سال گذشته سارقان بیش از ۱۵ میلیارد تومان از تجهیزات مخابرات استان را به سرقت بُرده‌اند و این امر موجب قطع ارتباط و نارضایتی مردم می‌شود، هرچند انتظار داریم مردم فهیم استان در صورت مشاهده سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی را به پلیس و مخابرات گزارش دهند.

وی با ذکر این‌که امسال توسعه شبکه فیبرنوری در شهرهای آذربایجان‌شرقی را در دستور کار داریم، گفت: شهر اهر جزو معدود شهرهایی است که فیبرنوری در آن اجرایی شده و قصد داریم برای ارتقا شبکه ارتباطات، توسعه فیبرنوری را در شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی اجرایی کنیم. یکی از مزیت‌های توسعه شبکه فیبرنوری، ارتقا سرعت اینترنت است که همواره از سوی مردم مطالبه می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی از ارتقا سیستم دکل‌های مخابراتی ۷ روستای شهرستان اهر طی سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ارتقا سیستم مخابراتی ۲ روستا و احداث سایت‌های جدید در شهر اهر جزو برنامه‌های مخابرات آذربایجان‌شرقی است.

شهبازی با تأکید بر این‌که مخابرات آذربایجان‌شرقی و به ویژه مخابرات شهرستان اهر زیان‌ده است، اظهار کرد: با توجه به درآمد مخابرات از روستاها بسیار اندک و هزینه توسعه و نگهداری شبکه مخابرات در روستاها بسیار بالاست و همین امر سبب می‌شود تا درآمد و هزینه‌های مخابرات هم‌خوانی نداشته باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});