• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

پزشکیان: ستاد جنگ اقتصادی در کشور تشکیل شود

  • کد خبر : 10462
  • 21 فروردین 1400 - 9:15
پزشکیان: ستاد جنگ اقتصادی در کشور تشکیل شود
یاز اکو - نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: ما بايد مانند زمان جنگ كه ستاد جنگ در همه شهرها و روستاها وجود داشت، ستاد جنگ اقتصادي تشكيل داده و به رونق توليد كمك كنيم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مسعود پزشکیان در همایش تجلیل از فعالین فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مرند اظهارداشت: اگر بخواهیم می توانیم با تلاش و علم پیشرفت کرده و مانند زمان جنگ با داشتن وحدت و انسجام و ایمان به موفقیت دست یابیم.
وی گفت: اینکه سالگرد شهادت آیت الله مدرس را بعنوان روز مجلس نامگذاری کردند به این خاطر بود که وی فردی نترس و شجاع بود و این خصوصیت باید در نمایندگان مجلس ما نیز باشد.
وی با اشاره به اینکه ما باید در دفاع از حق عمل کنیم خاطرنشان کرد: اکنون بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی بجز شهدا افراد کمی داریم که بعنوان الگو برای نسل جوان معرفی کنیم و این بدلیل ارزش قائل نشدن و تخریب شخصیت ها است.
پزشکیان اظهار داشت: باید با قدرت و جسارت به ملت خدمت کرده و عدالت را در همه زمینه ها در کشور پیاده نماییم.
وی با بیان اینکه در زمان جنگ بخاطر شهدا و با قدرت دشمن را شکست دادیم ابراز داشت: اکنون نیز جنگ، جنگ اقتصادی است و باید کاری کنیم مردم رفاه داشته و با عزت زندگی کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما آرمان های بزرگی دارد، گفت: کشور ما در روابط دیپلماتیکی، قدرت حرف اول را می زند و به قدرت منطقه ای تبدیل شده است و دلیل اینکه دشمن نمی خواهد کشورما به قدرت هسته ای دست یابد ترس آنها از نزدیک شدن ایران به باشگاههای قدرت در انحصار آنها است.
عزت الله جعفری خاطرنشان کرد: از مولفه های قدرت، داشتن اقتصاد پویا و مولد است که نظامیان بعد از جنگ از لحاظ نظامی با تدبیر رهبری به سمت پارامترهای قدرت پیش رفتند و اکنون دقیق ترین موشک ها را داریم.
وی اضافه کرد: اکنون با وجود اینکه جمهوری اسلامی در همه زمینه ها و در زمان همه دولت ها کارهای بسیار بزرگی انجام داده مشکل ما اقتصادی است از این رو باید بدنبال اقتصاد پویا، آسایش و رفاه مردم باشیم.
وی اظهار داشت: ما می توانیم با اتحاد و تحت لوای رهبری و ولایت، دلسوزانه برای نظام، کشور و مردم حرکت کرده و به موفقیت دست یابیم.
نماینده شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری که بحث حمایت از کالای ایرانی را در اول سال مطرح کردند مختص دولت نیست و تولیدکنندگان نیز باید در تولید کالاها به کیفیت کالای تولید شده توجه کنند.
محمد حسن نژاد افزود: نمی شود مردم را به خرید کالای ایرانی مجبور کرد و این بستگی به قیمت و کیفیت کالا دارد و اول کسی که در این صحنه تاثیرگذار می باشد تولیدکننده است.
وی با بیان اینکه حمایت و خرید کالای داخلی با بالا بردن کیفیت کالاها اتفاق می افتد، گفت: در مقابل دولت نیز باید با پایین آوردن قیمت ها، به کمک تولیدکنندگان آمده و باعث رونق کسب و کار شود.
وی تاکید کرد: رسانه ها نیز وظیفه دارند در جهت تبلیغ کالاهای داخلی حرکت کرده و فرهنگ حمایت و استفاده از کالای ایرانی را ترویج کنند.
فرماندار ویژه شهرستان مرند هم در این همایش با بیان اینکه ما باید به شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی نگاه چند وجهی داشته باشیم، گفت: در این شعار باید تمام شاخص های توسعه را از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در نظر بگیریم زیرا که اگر تنها از منظر اقتصاد به موضوع بنگریم موفقیتی حاصل نخواهد شد.
داود گرشاسبی افزود: کالای ایرانی را باید در تمام ابعاد تعریف کرده و در سال حمایت کالای ایرانی، در کنار اقتصاد وجه ایجابی و حمایت را هم در نظر بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: با بررسی عوامل توسعه در کشورهای پیشرفته و احصای موانع توسعه، در می یابیم که شاخص اصلی توسعه، توانمندی های انسان است و توسعه بر بستر انسان اتفاق می افتد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از عوامل عدم توسعه این است که بعد ذهنی توسعه اتفاق نمی افتد از این رو فکر ما باید در تولید کالای ایرانی، حمایت از انسان بعنوان کالای اصلی باشد.
معاون استاندار آذربایجانشرقی در خصوص دغدغه هایی که در راه توسعه وجود دارد، گفت: با وجود اینکه در جامعه ما تنوع فرهنگی و اقتصادی وجود دارد چون از منظر ذهنی به انسجام دست نیافتیم حرف واحد هم نداریم پس باید انسان را در مسیری تربیت کنیم که با وجود تفاوت در دیدگاهها، تفاوت در منفعت نداشته باشیم.
وی افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی باید انسان را به اجماع رسانده و هدف همه ما تامین منافع ملی باشد.
فرماندار ویژه شهرستان مرند ابراز داشت: عدم تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز و عدم رجوع به کارشناس و متخصص از دیگر دغدغه های رسیدن به توسعه است که اگر بتوانیم در این مسیر درست حرکت کنیم توسعه دست یافتنی است.
امام جمعه مرند نیز در این همایش با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس گفت: امروز با فشارهای اقتصادی که دشمن بکار بسته روبرو هستیم و باید با فقر و نیاز که عامل بدبختی جامعه است مقابله کنیم.
حجت الاسلام علی نعمت زاده با بیان اینکه اسلام دین جامع است و مسلمانی با سلطه بیگانگان حاصل نمی شود، تصریح کرد: وضعیت کنونی که در کشور وجود دارد با اهداف بلندی که ملت ایران داشت فاصله دارد از این رو لازم است با احیای فرهنگ بسیجی اوایل انقلاب، بدون انتظار در جهت رفع نیازهای جامعه قدم برداریم.
وی اظهار داشت: تنها با حرف زدن، عدالت و استقلال و شکست دشمن حاصل نمی شود و باید در کنار حرف، اقدام عملی نیز انجام داد.
وی یادآوری کرد: اگر دنبال استقلال و حفظ امنیت هستیم باید به فکر تامین نان و معیشت مردم بوده و به توانمندهای داخلی میدان بدهیم.
امام جمعه مرند ابراز امیدواری کرد: اینگونه همایش ها نتایج مثبتی داشته و حمایت از کالای ایرانی و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی عملی شود.
اولین همایش تجلیل از فعالین فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان مرند با شعار حمایت از کالای ایرانی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});