• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

دربرابر جنگل‌خواری مس‌سونگون کوتاه نمی‌آییم!

  • کد خبر : 106900
  • 10 خرداد 1402 - 14:15
دربرابر جنگل‌خواری مس‌سونگون کوتاه نمی‌آییم!
یاز اکو - معدن مس سونگون در سال‌های گذشته حواشی بسیاری را تجربه کرده است و حالا بار دیگر خبر‌هایی از توسعۀ جدید در آن به گوش می‌رسد؛ اما معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از ارائۀ درخواست جدید برای این توسعه بی‌اطلاع است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روزنامه پیام ما، حسن اکبری می‌گوید: در خاطرم نیست این واحد درخواست جدیدی به سازمان محیط زیست داده باشد. اما تاجایی‌که در سال‌های گذشته در یادم مانده، ما در منطقۀ حفاظت‌شده اجازۀ توسعه نداده‌ایم. این درحالی‌است که درخواست‌ها برای توسعه در این منطقه هم زیاد بوده است.

اکبری در ادامه تأکید می‌کند که اگر بنا باشد که توسعۀ معدن سونگون در محدودۀ در اختیار این واحد انجام گیرد و حتی در محدوده‌ای خارج از مناطق تحت حفاظت باشد، باز هم باید بررسی‌های مختلف دربارۀ آن انجام گیرد.

اکبری اضافه می‌کند: تا آنجا که اطلاع دارم درخواستی در این دو حالت هم تاکنون به ما منتقل نشده و اگر نقطه‌ای از عرصۀ جنگلی باشد و مسئولان منابع طبیعی بخواهند نظر ما را بپرسند حتماً بررسی خواهیم کرد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست از سوی دیگر با اشاره به اینکه جنگل قره‌داغ یکی از مهمترین محدوده‌های گیاهی کشور است، اضافه می‌کند: منطقۀ دیزمار ذخیره‌گاه بسیار مهمی از بی‌مهرگان و گیاهان است. ازاین‌رو، اگر قرار باشد آسیبی متوجه این منطقه شود سازمان حفاظت محیط زیست مقاومت خواهد کرد.

او در آخر تأکید می‌کند: اگر بخواهند عرصۀ جدید جنگلی را برای توسعۀ معدن اضافه کنند، کوتاه نمی‌آییم؛ اما همانطور که تأکید کردم اگر منطقۀ جدید در محدودۀ بهره‌برداری آنها هاشور خورده باشد یا در پروانه بهره‌برداری آنها شرطی گذاشته شده باشد، مسئله وارد حوزۀ حقوقی می‌شود و باید مورد بررسی قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});