• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
5

بازگشایی مسیر راه آهن شمال غرب در مراغه

  • کد خبر : 108236
  • 24 خرداد 1402 - 12:15
بازگشایی مسیر راه آهن شمال غرب در مراغه
یاز اکو - مدیرکل راه آهن آذربایجان اعلام کرد: با عملیات ۶۰ ساعته پل زیرگذر کهجوق مراغه در مسیر راه آهن شمال غرب برای عبور قطار‌ها بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ قربانی افزود: برای اجرای زیرگذر کهجوق، مسیر قطار‌های تبریز، مراغه و ارومیه به مدت ۷۲ ساعت مسدود شده بود که با اجرای سریع طرح مسیر از شب گذشته برای تردد بازگشایی شد و نخستین قطار شب گذشته از مراغه به سمت تهران با ایمنی کامل حرکت کرد.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح در کمترین زمان به صورت کاملا استاندارد و بدون حادثه اجرا شد و به پایان رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی هم گفت: این طرح با ۱۱ میلیارد تومان از اعتبارات دور اول سفر‌ استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی احداث شد.

علیزاده افزود: این طرح از بامداد ۲۱ خرداد با اخد مجوز مسدودی مسیر راه آهن سراسری آغاز شد و در مدت ۶۰ ساعت از طریق باکس گذاری به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: در مدت زمان اجرای طرح قطار‌های این مسیر به تبریز و ارومیه تعطیل و مسافران قطار‌های مراغه برای تردد از ایستگاه شهر خداجو استفاده کردند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی این پل مسیر ۷ روستا با بیش از ۱۳ هزار نفر جمعیت است و اهالی این مسیر در فصل برداشت محصول با مشکل اساسی مواجه بودند.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز گفت: حل این مشکل خواست ۴ ساله اهالی روستا‌های منطقه کهجوق بود.

اسدیان افزود: به علت کم عرض بودن تونل موجود اهالی ۶ روستای مسیر با بیش از ۱۳ هزار نفر جمعیت برای جا به جایی بار و تردد ماشین‌های سنگین و امدادی به شدت با مشکل مواجه بودند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=108236

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});