• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

۵ اثر تاریخی آذربایجان در آستانه ثبت جهانی

  • کد خبر : 109021
  • 31 خرداد 1402 - 14:30
۵ اثر تاریخی آذربایجان در آستانه ثبت جهانی
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی پنج اثر تاریخی استان در آستانه ثبت جهانی قرار دارد و امید است با توجه به ظرفیت نهفته توسعه استان و حرکت دولت سیزدهم و ثبت جهانی ژئوپارک ارس مقدمه توسعه روزافزون و بستر جدید از توسعه باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی پیش از ظهر امروز در جشن بین‌المللی ژئوپارک ارس اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی کانون تمدنی غرب دیرین زمین و بستر تبکر اجتماعی بوده است و تاریخ تمدن و مدنیت این خطه، سرگذشت چند هزار ساله دارد و بر اساس این تاریخی دستاوردهای زیادی به دست آمده است.

وی با اشاره بر بازار بزرگ تبریز، وجود مساجد تاریخی، مجموعه کلیساهای آذربایجان، کندوان، دره‌های تاریخی و بخشی از این سرزمین با ۱۸۰۰ آثار ثبت شده، اقلیم بکر، ویژگی مهم جنگل ارسباران با ۱۳۰ هزار هکتار و ۳۰۰ گونه در آن گفت: همه اینها ظرفیت‌های ناگفته‌ای هستند که هر کدام می‌تواند گردشگری را گسترش دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: این سرزمین دارای ارزش‌های بزرگی است، گردشگری تاریخی و روستایی و شهری از مهم ترین هسته‌های این گردشگری است.

وی با بیان اینکه سه محور برای توسعه گردشگری وجود دارد، توضیح داد: محور یک گردشگری شمال استان، محور دوم محور مرکز استان به عنوان تبریز و جاده ابریشم، محور سوم گردشگری جنوب استان به عنوان محور دامنه سهند است.

خرّم یادآور شد: در دولت سیزدهم، ۷۴ پروژه گردشگری با اعتبار ۳۲ هزار میلیارد تومان در استان انجام گرفته است و همچنین ۱۲۵ پروژه سرمایه‌گذاری با مبلیغ ۳۵۰ هزار میلیارد در استان در حال انجام است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی به استان آذربایجان‌شرقی آمدند و این استان جزو هفت استان اول میزبان گردشگران خارجی بود.

وی ادامه داد: پنج اثر تاریخی استان در آستانه ثبت جهانی قرار دارد و امید است با توجه به ظرفیت نهفته توسعه استان و حرکت دولت سیزدهم و ثبت جهانی ژئوپارک ارس مقدمه توسعه روزافزون و بستر جدید از توسعه باشد.

خرّم گفت: ثبت جهانی ژئوپارک نشان دهنده ظرفیت مهم استان برای دنیا است و قطعا سند تحول دولت مردمی و کنشگری فعال در منطقه و اقدام جدی در توسعه گردشگری تاکید می‌شود و سیاست خارجی دولت نیز بر همین مبنا برنامه ریزی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=109021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});