• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

اطلاعات صندوق بین‌المللی پول از ذخایر ارزی ایران، اشتباه است

  • کد خبر : 11028
  • 24 فروردین 1400 - 17:00
اطلاعات صندوق بین‌المللی پول از ذخایر ارزی ایران، اشتباه است
یاز اکو _ رییس کل بانک مرکزی گفت: گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول از تخمین میزان ذخایر ارزی بانک مرکزی، یک خطای فاحش و گزارشی غلط و ناشی از اطلاعات ناقص آنها است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو،  “عبدالناصر همتی” طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان درخصوص بازار ارز نوشت:  بانک مرکزی به دور از هیجانات غیر منطقی و به صورت تدریجی متناسب با عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضای ارز در بازار ثانویه، این بازار را به سمت تعادل راهبری و مدیریت خواهد کرد.


وی اضافه کرد: چند ماه است که بازار ارز ثبات نسبی به خود گرفته است که حاصل تلاش مضاعف بانک مرکزی دراین عرصه و نیز همراهی صادر کنندگان و چشم انداز بهتر اقتصاد ایران است.


وی اظهار داشت: این روزها اشخاص مختلفی راجع به ارزهای ایران در بانک‌های خارجی و سرنوشت آنها اظهار نظر و اطلاع رسانی می کنند، از آنجایی که اطلاعات مربوط به این منابع و وضعیت آنها در اختیار بانک مرکزی است، اظهارات افراد غیر مسوول در این مورد سندیت ندارد.


همتی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی سیاست ها و برنامه های تأمین ارز خود را همانند ماه های گذشته، بر مبنای ارزهای در دسترس و بدون تکیه بر منابع مسدودی تنظیم کرده است، طبعاً دسترسی به این منابع قدرت بازار سازی بانک مرکزی را افزایش خواهد داد.


رییس کل بانک مرکزی گفت: انتشار یک تخمین اشتباه ازسوی صندوق، بدون اخذ تایید از بانک مرکزی، همانند رفتار همراه با تبعیض آنها، زیبنده صندوق بین المللی پول نیست.


صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت اقتصادی کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی ادعا کرده بود که ذخایر ارزی قابل دسترس ایران به چهار میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});