• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

اردبیل به سالن تخصصی تئاتر نیاز دارد/ حمایت از جشنواره نمایش ترکی

  • کد خبر : 110626
  • 15 تیر 1402 - 12:30
اردبیل به سالن تخصصی تئاتر نیاز دارد/ حمایت از جشنواره نمایش ترکی
یاز اکو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: هنرمندان رشته تئاتر و نمایش استان اردبیل نیازمند یک سالن تخصصی برای اجرای برنامه هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، امیر رجبی عصر در همایش هنرمندان تئاتر که در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با برگزاری این رویداد اهالی هنر نمایش و تئاتر را گرد هم آوردیم تا بعد از ماه‌ها در کنار هم بتوانند دورهمی شایسته و مناسبی را داشته باشند.

وی با قدردانی از مدیران هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در شنیدن درد دل اهالی تئاتر و هنر نمایش تصریح کرد: امیدواریم این رویداد منشأ خیر و برکت باشد و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی جشنواره تئاتر ترکی امسال به میزبانی استان اردبیل برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در پنج ماه مسئولیتی که در این استان و در فرهنگ و ارشاد اسلامی دارم، سعی کردیم تا در حوزه‌های مختلف به ویژه عرصه نمایش و تئاتر هنرمندان را دور هم جمع کرده و از تک سالن فدک برای برگزاری برنامه‌ها استفاده کنیم.

رجبی افزود: هر چند مجتمع فدک امکان اجرای برنامه‌های تئاتر و نمایش را فراهم کرده اما با توجه به برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری در این مجموعه به ویژه برپایی کنسرت‌های موسیقی امیدواریم سالن تخصصی برای اهالی تئاتر و نمایش در این استان فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پروژه تالار شهر اردبیل با پیگیری و حمایت مسئولان در حال اجرا است اما تکمیل آن زمانبر خواهد بود و با بهره‌برداری از این پروژه ۲ سالن مجزا برای موسیقی به ظرفیت ۶۵۰ نفر و تئاتر و نمایش به ظرفیت ۵۵۰ نفر تدارک دیده شده که با بهره‌برداری از این مجموعه امیدواریم فعالان فرهنگ و هنر از آن بهره‌مند شوند.

رجبی اضافه کرد: تا بهره‌برداری تالار شهر تلاشمان بر این است تا با همکاری مسئولان استانی سالن اختصاصی تئاتر را برای اهالی تئاتر و نمایش فراهم کنیم تا به صورت هفتگی در چند مرحله اجرای تئاتر و نمایش را برای علاقه‌مندان داشته باشند.

وی به برگزاری شایسته جشنواره مرزداران در بیله‌سوار با تنوع رشته‌های فرهنگی، هنری اشاره کرد و ادامه داد: نظیر این جشنواره می‌تواند، جشنواره نمایش ترکی با محوریت استان اردبیل باشد تا استان‌های ترک زبان با حضور در این رویداد بتوانند توانمندی خود را نشان دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ضرورت تجهیز مجموعه‌های تئاتر به امکانات مناسب و حمایت از گروه‌های هنری را یادآور شد و بیان کرد: ما سعی می‌کنیم تا از همه فعالان هنر تئاتر و نمایش حمایت‌های لازم را انجام دهیم چرا که معتقدیم حضور فعالان این عرصه در کنار هم می‌تواند زمینه‌ساز حل مشکلات و بسیاری از نارسایی‌ها باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=110626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});