• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

کمبود ۶۴۰۰ معلم در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 11505
  • 29 فروردین 1400 - 13:15
کمبود ۶۴۰۰ معلم در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی از کمبود ۶۴۰۰ معلم در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این کمبودها برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، اسداله خدیوی صبح امروز یک شنبه در آئین افتتاح اولین دانشگاه فرهنگیان منطقه ارسباران در شهرستان اهر بابیان اهر مهد تمدن، علم، فرهنگ و قلب منطقه ارسباران است، افزود: تأسیس دانشگاه فرهنگیان اهر نتیجه پیگیری و تلاش‌های نماینده اهر و هریس، فرماندار و مدیران آموزش و پرورش است که امروز منجر به نتیجه مثبت می‌شود.

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی گفت: دانشگاه فرهنگیان بزرگترین دانشگاه کشور است که در حال حاضر ۱۰۰ هزار دانشجو دارد و مهرماه سال‌جاری تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به ۱۳۲ هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ که بنده دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی را تحویل گرفتم ۷۰۰ دانشجو داشتیم و امروز تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان به ۷۴۰۰ نفر رسیده است.

آموزش و پرورش در سال آینده با کمبود ۱۹۴ هزار نیروی معلم مواجه می‌شود

خدیوی بابیان این‌که آموزش و پرورش در سال آینده با کمبود ۱۹۴ هزار نیروی معلم مواجه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی علی‌رغم کمبود نیروی معلم؛ به سختی معلمان کلاس‌های درس را تأمین کرده است، به طوری که آذربایجان‌شرقی در سال تحصیلی جاری ۶۴۰۰ کمبود نیروی معلم داشت.

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی بر ضرورت حمایت، توسعه و تجهیز دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند در عرصه قدرت نرم؛ انسان‌ها را به موفقیت برساند، این در حالیست که جامعه و آموزش و پرورش زمانی مولد می‌شود که معلمان مولد باشند.

معلمان فرماندهان فکری جامعه هستند

وی با تأکید بر این‌که معلمان فرماندهان فکری جامعه هستند، یادآور شد: اگر می‌خواهیم در کشور به توسعه دست یابیم، لازم است تا در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان سرمایه‌گذاری کنیم، چراکه معتقدم معلمان فرماندهان فکری جامعه، کلاس‌های درس پایگاه یادگیری و دانشگاه فرهنگیان برج مراقبت یا آگاهی‌بخش این مجموعه است در عین حال بستر تحول‌ساز را فراهم می‌کند.

خدیوی اضافه کرد: وقتی شهرستان‌ها برای تأسیس دانشگاه فرهنگیان اقدام می‌کنند ابتدا به تجهیز و حمایت متعهد می‌شوند، اما بعد از تأسیس دانشگاه فرهنگیان را به حال خود رها می‌کنند و انتظار داریم تا مسئولان شهرستانی از نظر تجهیز و تأمین نیروی انسانی؛ دانشگاه فرهنگیان اهر را تنها نگذارند.

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی بابیان دانشگاه فرهنگیان در ابتدا در قالب مرکز آموزش نیروی انسانی شهرستان اهر تأسیس می‌شود، ابراز داشت: احیای مراکز تربیت معلم شهرستان‌های اهر، مراغه، میانه و مرند کلید خورده و اگر امروز با کمبود نیروی معلم مواجه شده‌ایم نتیجه آن است که درب مراکز تربیت معلم را قفل کرده‌ایم.

وی خطاب به نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: از نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا در مجلس احیای مراکز تربیت معلم را پیگیری کنند تا از سال آینده بتوانیم از دفتر گسترش مجوزهای لازم را اخذ نموده و رسماً تربیت معلم در شهرستان اهر را آغاز کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11505

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});