• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
6

آلمان‌ قوانین تابعیت و شهروندی را تسهیل کرد

  • کد خبر : 115650
  • 02 شهریور 1402 - 12:00
آلمان‌ قوانین تابعیت و شهروندی را تسهیل کرد
یازاکو - آلمان قوانین شهروندی را برای گشودن درها برای تابعیت دوگانه تسهیل می کند و براین اساس ۵ سال اقامت به جای ۸ سال برای اخذ شهروندی آلمان کافی است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح، کابینه آلمان روز چهارشنبه لایحه ای را که مدت ها در انتظار آن بود برای نوسازی قانون شهروندی این کشور تصویب کرد.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت: قانون پیشنهادی روند اخذ تابعیت را ساده می‌کند و تابعیت چندگانه را برای مهاجران امکان‌پذیر می‌سازد.

وی گفت: “ما در حال ارائه یک لایحه مهاجرت مدرن هستیم که بهتر به کشور مدرن و متنوع ما خدمت می کند. قانون ملیت جدید یکی از مهمترین اصلاحات دولت ائتلافی ما است. من بسیار خوشحالم که اکنون در حال اجرای آن هستیم.”

بر اساس لایحه پیشنهادی، مهاجران پس از پنج سال اقامت در این کشور به جای هشت سال کنونی، حق شهروندی آلمان را خواهند داشت.

به این ترتیب برای مهاجرانی که دستاوردهای علمی یا حرفه ای برجسته ای از خود نشان داده اند و یا مهارتهای زبانی خوبی دارند، این مدت به سه سال کاهش می یابد.

این پیش نویس قانون همچنین مهاجران را قادر می سازد که تابعیت دوگانه یا چند تابعیتی داشته باشند که در حال حاضر برای اکثر مهاجران امکان پذیر نیست.

کودکانی که در آلمان از والدین خارجی متولد می شوند، در صورتی که حداقل یکی از والدین حداقل پنج سال به طور قانونی در این کشور زندگی کرده باشند، می توانند تابعیت آلمان را دریافت کنند. این کودکان همچنین می توانند تابعیت والدین خود را حفظ کنند.

در حال حاضر، بیش از ۱۲ میلیون نفر در آلمان – حدود ۱۴٪ از کل جمعیت – تابعیت آلمان را ندارند.

طبق آمار رسمی، حدود ۵٫۳ میلیون نفر از آنها حداقل ۱۰ سال است که در کشور زندگی می کنند.

اصلاح قانون شهروندی آلمان یکی از محورهای توافقنامه ائتلافی بود، زمانی که سوسیال دموکرات ها، سبزها و دموکرات های آزاد لیبرال یک دولت ائتلافی سه جانبه را دو سال پیش تشکیل دادند.

صدراعظم اولاف شولز بارها گفته است که تسریع روند تابعیت و صدور مجوز تابعیت چندگانه برای مهاجران، ادغام، مشارکت اجتماعی و سیاسی را افزایش می دهد.

لایحه پیشنهادی برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب پارلمان دارد و انتظار می رود پس از تعطیلات تابستانی در بوندستاگ مورد بحث قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=115650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});