• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

میانگین حقوق در سطح آذربایجان شرقی ۱۱ میلیون تومان است/۶۳ سال میانگین سن بازنشستگی در استان

  • کد خبر : 116423
  • 08 شهریور 1402 - 13:30
میانگین حقوق در سطح آذربایجان شرقی ۱۱ میلیون تومان است/۶۳ سال میانگین سن بازنشستگی در استان
یاز اکو - مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین حقوق بازنشستگان در سطح استان طی سالجاری حدود ۱۱میلیون تومان است که امسال از افزایش ۲۰ درصدی برخوردار بود

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آذرانجمن؛ طاهره احمدزاده در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت عنوان کرد: صندوق بازنشستگی ادعا نمی‌کند که تمام نیاز های مشترکین را پاسخ داده اما در کنار وظایف ذاتی در تلاش است سطح رفاه را در جامع بازنشسته را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر در استان شاغل هستند ادامه داد: در حالی که باید نسبت بازنشستگان نصف شاغلین باشد و این امر با توجه به پیری جمعیت یک مقوله‌ی مهمی‌ است که باید به آن بها داده‌ شود.

وی با اشاره به اینکه این ناترازی در استان صندوق را با یک چالش مهم مواجه کرده، اضافه کرد: مشکل تأمین منابع، مشکلات معیشتی و خدمات رفاهی بازنشستگان یک امر مهم است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها یک سری منابع بازنشستگان تأمین شود.

وی افزود: میانگین حقوق بازنشستگان در سطح استان طی سالجاری حدود ۱۱میلیون تومان است که امسال از افزایش ۲۰ درصدی برخوردار بود؛ همچنین خدمات بازنشستگان به غیر از حقوق آنها اعطای تسهیلات و خدمات بیمه‌ای است به طوری که بیمه تسهیلات وام ضروری سال‌هاست که به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان گفت: این وام نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰۰درصدی مواجه بوده به طوری که سال گذشته ۱۵میلیون تومان وام ضروری بدون ضامن و مشکلات اداری با ثبت نام در سایت به حساب بازنشستگان واریز شد.

وی توضیح داد: این وام امسال به ۳۰میلیون تومان رسیده که از ابتدای سالجاری به حساب پنج هزار و ۴۰نفر از مشترکین صندوق واریز شده‌ است.

وی مجموع واریزی این وام را ۱۵۶میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این وام به صورت قرض الحسنه و با ۴درصد به صورت اقساط ۳۶ ماهه از حقوق مشترکین کسر خواهد شد.

وی به عقد قرارداد دو تفاهم نامه توسط صندوق در خصوص سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: اولین قرارداد با کشت و صنعت پگاه با پنج هزار راس دام و قرارداد طرح توسعه بازتوانی نیروگاه حرارتی تبریز که از لحاظ استراتژی برق منطقه را تامین می‌کند از جمله قراردادهایی است که توسط صندوق به امضا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میانگین سن بازنشستگی ۵۲ سال است اما در استان این میانگین ۶۳ سال می‌باشد. دولت سیزدهم به عنوان دولت عدالت محور و مردمی به این باور است که تغییرات صورت گرفته باید به نفع مردم منتهی شود.

وی اظهار کرد: این صندوق به عنوان دستگاه دولتی و زیر نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی مسئولیت و رسالت خدمات رسانی به مشترکین را بر عهده دارد؛ بر همین اساس صندوق ۱۳۰هزار مشترک با ۱۲ نفر پرسنل جز دستگاه‌هایی است که کوچک‌سازی را برایش انجام داده چرا که بیشتر به بهره‌وری روی آورده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=116423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});