• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

کارشناس آلمانی: سیاست آذربایجان موجب عقب نشینی اروپا شد، آنها نمی دانند چه کنند

  • کد خبر : 123127
  • 11 آبان 1402 - 10:30
کارشناس آلمانی: سیاست آذربایجان موجب عقب نشینی اروپا شد، آنها نمی دانند چه کنند
یازاکو - علاقه فرانسه به حضور در منطقه قفقاز جنوبی ناشی از نفوذ عوامل دیاسپورای ارمنی است. زیرا لابی ارمنی به دولت فرانسه فشار می آورد و این قدرت را دارد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اؤلکه، این مطلب را الکساندر رار تحلیلگر سیاسی آلمانی گفت.

به گفته این کارشناس سیاسی آلمانی، اگر به این موضوع به صورت گسترده تری نگاه کنید، می بینید که دیگر سیاست مستقل فرانسه یا آلمان مستقل وجود ندارد.

رار افزود: توافق خاصی بین کشورهای اروپایی وجود دارد که مسائل ژئوپلیتیکی باید به طور مشترک حل شود. آنچه در قفقاز اتفاق می افتد یک رویداد ژئوپلیتیکی بسیار جدی است. بنابراین فرانسه نمی تواند به طور مستقل سیاستی علیه سیاست اتحادیه اروپا در مورد برنامه مشارکت در توسعه ارمنستان و آذربایجان انجام دهد.

وی با بیان اینکه در این زمینه کشورهای اروپایی در دام خود گرفتار شده اند، افزود: زیرا آنها همیشه باید ساعت خود را عمدتاً با کشورهای اتحادیه اروپا هماهنگ کنند، که دشوار است زیرا علایق بسیار متفاوتی وجود دارد.

این کارشناس سیاسی در ادامه تاکید کرد که غرب تلاش می کند ارمنستان و آذربایجان را از مدار نفوذ روسیه خارج کند و علیه سازمان پیمان امنیت جمعی کار می کند، باید این را درک کند که اقداماتش ممکن است در نهایت به اوضاع بدی ختم شود. زیرا غرب در قفقاز نفوذ بسیار کمی دارد.

رار گفت: فکر می‌کنم اروپای همیشه هشیار، نقطه آتش دومی را نمی‌خواهد که منجر به مهاجرت دسته‌جمعی جدیدی به جهان قدیم شود. بنابراین هر کاری انجام خواهد داد تا اوکراین دومی به معنای نقطه درگیری جدید بین روسیه و غرب در قفقاز وجود نداشته باشد.

امروز اروپا می خواهد خود را نشان دهد که وجود دارد. او با این کار می خواهد ثابت کند که می تواند در کنار روسیه و آمریکا نقش اول را ایفا کند.

اگر اروپا واقعاً خواهان پایان دادن به جنگ و یافتن مصالحه بود، در آن صورت مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا می توانستند به مرز ارمنستان و آذربایجان بیایند و قصد خود را برای حل این مناقشه به جای توقف آن نشان دهند.

این تحلیلگر سیاسی در پایان گفت: اما به نظر من امروز اروپایی‌ها نمی‌دانند در قفقاز چه کنند، مفهوم و منابع لازم را ندارند. ایالات متحده ژئوپلیتیک خاص خود را دارد، اما آنها می دانند که نیروهای آنها فقط برای اوکراین کافی است. علاوه بر این، آنها همیشه مجبور هستند نیم نگاهی به چین داشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=123127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});