• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

وزیر میراث فرهنگی: آثار تاریخی شمال آذربایجان شرقی شناسنامه هویتی ایران است

  • کد خبر : 126603
  • 14 آذر 1402 - 15:00
وزیر میراث فرهنگی: آثار تاریخی شمال آذربایجان شرقی شناسنامه هویتی ایران است
یازاکو - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آثار تاریخی و تمدنی شمال آذربایجان شرقی در مناطق مرند و جلفا را شناسنامه هویتی ایران دانست.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، عزت الله ضرغامی روز سه شنبه در بازدید از آثار تاریخی شهر مرند در جمع خبرنگاران، افزود: این شهرستان ها دارای تنوع وجود مساجد، تپه ها، محوطه ها و کاروانسراها و بناهای مختلف است که باید به شکل مناسبی نگهداری و ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تلاش می شود مشکلات مربوط به حوزه میراثی و گردشگری مرند و جلفا تا حد توان حل و فصل شود، اظهار کرد : بر همین اساس هماهنگی با شهرداری و فرمانداری ها لازمه نگهداری و مرمت این آثار تاریخی است.

ضرغامی ادامه داد: اعتبارات جدید از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای شهرستان مرند در نظر گرفته می شود.

وی به تپه تاریخی یالدیر در داخل شهر مرند اشاره و اضافه کرد: این تپه یکی از آثار بسیار مهم با قدمت تاریخی طولانی است که باید از وضعیت کتونی خارج شده و به بهترین شکل ممکن بهسازی شود.

ضرغامی خواستار مشارکت واقعی شهرداری برای ساماندهی محوطه تپه یالدپر شد و ادامه داد: آثار و میراث تمدنی به همه مردم و ایران تعلق دارد و برای پایداری از آنها تلاش همگانی لازم است.

وی بروز مسایل حاشیه و تجمع معتادان در محوطه تپه یالدپر را تاسف بار خواند و بر مشارکت و همکاری جدی شهرداری و فراجا برای مقابله با این موضوع تاکید کرد.

ضرغامی با اشاره به مرمت مناسب مسجد تاریخی مرند، گفت: بر اساس استاد متقن قدمت این مسجد به بیش از ۷۰۰ سال و طبق روایات و برخی شواهد سابقه آن به شاید دو هزار سال برسد که نشانه ای ‌وزین از اهمیت آن است.

وی مسجد جامع مرند را از نظر معماری و تمدنی بی نظیر توصیف کرد.

ضرغامی با بیان اینکه نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان مرند باید به مدیریت ارتقا یابد گفت: این موضوع را از طریق سازمان امور اداری استخدامی پیگیری می کنم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=126603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});