• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

معادن منطقه ارسباران و اهر بزرگترین ظرفیت پیشرفت و توسعه است

  • کد خبر : 126874
  • 17 آذر 1402 - 16:00
معادن منطقه ارسباران و اهر بزرگترین ظرفیت پیشرفت و توسعه است
یازاکو - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، وجود معادن منطقه ارسباران و شهرستان اهر را بزرگترین ظرفیت پیشرفت و توسعه این منطقه برشمرد.

احمد محرم زاده در مراسم تجلیل و نکوداشت داوطلبان هلال احمر شهرستان اهر گفت: معادن منطقه ارسباران و اهر یک ظرفیت عظیم در رونق اقتصاد و اشتغال است و می‌توان با همکاری مسئولان استانی، کشوری و استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی فارغ التحصیلان مراکز عالی در راستای فعال کردن این معادن از تمام مشکلات عبور کنیم.

وی افزود: استقرار مرکز اکتشافات شمال غرب کشور با همه امکانات و تجهیزات پیشرفته خود ظرفیتی کامل برای شناسایی و اکتشاف معادن در منطقه ارسباران می‌باشد.

وی ادامه داد: تاکنون نیز ۱۴ معدن در شهرستان اهر شناسایی و در مسیر اکتشاف، استخراج و بهره برداری می‌باشد و با بهره برداری سریع از این معادن خصوصا معدن باباجان، شیله بران، گاودل(گودول) و توسعه فاز دوم انجرد و غیره به زودی شاهد تحول بزرگ و شکوفایی اقتصاد در منطقه و اشتغال بین جوانان خواهیم بود و این نوید را به جوانان می‌دهم که به زودی شاهد اشتغال و فعالیت در معادن خواهند بود.

نماینده اهر و هریس در مجلس، بزرگترین مشکل کشور را در بخش تولید عنوان کرد و گفت: با توجه به نبود مراکز تولیدی کافی کشور با مشکل اشتغال و بیکاری جوانان روبرو می‌باشد که این امر برای شهرستان اهر نیز صدق می‌کند و از دغدغه‌های مهم مسئولان و خانواده‌ها نیز اشتغال جوانان تحصیل کرده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران یکی از کشورهای پیشرفته و موفق در حوزه علمی جهان می‌باشد گفت: شهرستان اهر نیز یکی از شهرستان‌های علمی و دانش پرور است که متاسفانه در سیستم آموزش عالی کنونی میزان خروجی دانشگاه‌ها تناسبی با بازار کار واشتغال نداشته و این امر باعث شده در بخش اشتغال و صنعت در سطح کشور و این شهرستان چندان پیشرفتی نداشته باشد و بیشتر جوانان تحصیل کرده با معضل بیکاری روبرو شوند که انتظار داریم مسئولان دولتی برای حل این معضل اقدامات جدی نمایند.

محرم زاده در ادامه با انتقاد از عدم تجهیز و تبدیل بیمارستان قدیم اهر به درمانگاه برای ارائه خدمات بیشتر درمانی به مردم این شهرستان و مناطق همجوار گفت: طبق جلسه و مصوبه‌ای که با کارگروه‌های مربوطه در بیمارستان محلاتی استان انجام شد قرار بود در دوران کرونا این بیمارستان به درمانگاه تبدیل شود که تاکنون با وجود پیگیری‌ها با کم لطفی مواجه شده و عملا هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری جدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و سایر مسئولان استانی به زودی ساختمان بیمارستان قدیم اهر به درمانگاه تبدیل شود و متعاقب آن نیز با ایجاد داروخانه داروهای کمیاب در همین محل بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان و مناطق اطراف برطرف شود.

وی هم چنین با انتقاد از عدم تکمیل به موقع پایگاه امداد و نجات جاده‌ای توسط شرکت مهر اصل نیز گفت: باید این شرکت طبق قولی که برای ساخت این پایگاه امدادی داده است هرچه سریعتر نسبت به تکمیل ساختمان آن اقدام نماید.

محرم زاده در ادامه ایران را کشوری حادثه خیز عنوان کرد و افزود: جمعیت هلال احمر در همه مخاطرات و بلایای طبیعی کشور همیشه در کنار مردم و دوشادوش سایر امدادگران خدمت رسان آسیب دیدگان بوده‌اند و در این راستا نیز این نیرو هرجا لازم بود حضور چشمگیری داشته حتی در زلزله ترکیه، ماجرای غزه و سایر کشورها به عینه قابل مشاهده می‌باشد.

وی همچنین به بارش برف اردیبهشت ماه سال جاری و غافلگیری عشایر در برف و سرما شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود علوفه و امکانات در قشلاقات و کوچ زودهنگام عشایر به مناطق ییلاقی این شهرستان متاسفانه عشایر کوچ نشین گرفتار سرما و برف شدند که اولین امدادگرانی که برای این گرفتاران شتافتند و امکانات معیشتی، چادر و غیره بین این عشایر توزیع کردند جمعیت هلال احمر و سپاه و بسیج این شهرستان بودند و مشابه این امر نیز در سیل شهریورماه امسال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان تکرار شد که جای قدردانی و تشکر از زحمات شبانه روزی امدادگران، نجاتگران و بسیج را داریم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در ادامه از تهیه تجهیزات خانگی از جمله فرش، اجاق گاز، یخچال و غیره به ارزش ۵۰ میلیارد ریال از طریق مسئولیت‌های اجتماعی معدن مس و پیگیری‌های فرماندار اهر و سایر مسئولان خبر داد و افزود: این کمک‌ها با همکاری سپاه، هلال احمر به زودی بین سیل زدگان اخیر این شهرستان توزیع خواهد شد و همچنین در این راستا ۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز به صورت تسهیلات بانکی ۴ درصدی بین خسارت دیدگان سیل اخیر در نظر گرفته شده است به زودی پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه از اختصاص ۲ دستگاه خودروی مجهز هلال احمر به شهرستان اهر نیز خبر داد و افزود: این خودروها به زودی تحویل هلال احمر این شهرستان خواهد شد.

هلال احمر با همه ظرفیت های خود در خدمت مردم است 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، نیز در این مراسم گفت: هلال احمر استان آذربایجان شرقی با همه ظرفیت‌های خود در خدمت مردم می‌باشد. 

حمید منجم افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و هلال احمر اگر انرژی و توان دارد به پاس حضور ظرفیت‌های مردمی است و ما پلی هستیم بین نیاز، نیازمندان و توان، توانمندان و تفسیر ما این است که اگر خیرین، مردم، امدادگران و نجاتگران حضور نداشته باشند هلال احمر هویت و انرژی برای کار کردن ندارد و هر آنچه که هست به دست خود مردم اداره می‌شود.

وی گفت: یکی از تفاوت‌های داوطلبان جمعیت هلال احمر نسبت به سایر نیروهای ادارات و نهادها این است که تک تک نفرات هلال احمر شبیه رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس می‌باشند و همه داوطلبان از سوی خداوند انتخاب شده‌اند برای خدمت بی منت به مردم جامعه و در این راه و کارهای خیر از همدیگر سبقت می‌گیرند.

منجم با اشاره به اینکه ارزش کار معنوی، امدادگری و داوطلبی معامله با خداست افزود: میزان سنجش جمعیت هلال احمر در کار خیر با میزان نیت‌های ما در راه خدا و تفکر خداپسندانه سنجیده می‌شود و در این راستا به برکت انقلاب اسلامی، هلال احمر در عرصه‌های بین المللی نیز توانسته کرسی مدیریت خاورمیانه، صلیب سرخ را بعد از سال‌ها از دست عربستان بگیرد و در قضیه غزه و زلزله ترکیه نیز شاهد این امر هستیم که در عرصه‌های بین المللی چقدر به حضور و خدمت صادقانه به آسیب دیدگان راغب هستند.

وی گفت: در جریان اعزام یک کشتی چهارصد تنی کمک‌های درمانی و مردمی به غزه در طول سه هفته حدود چهار هزار داوطلب هلال احمر برای حضور در غزه نام نویسی کردند و آمادگی خود را برای کمک به کودکان، مردم و زنان غزه اعلام نمودند که در نهایت بعد از پیگیری‌های مستمر و موافقت صلیب سرخ این کشتی بدون امدادگر و نیرو به مصر و سپس به غزه ارسال شد و افسوس که نتوانستیم در غزه برای امداد و نجات مردم حضور پیدا کنیم و همچنان نیز پیگیر حضور داوطلبان هلال احمر این استان در غزه می‌باشیم.

منجم در خصوص ایجاد داروخانه داروهای کمیاب و تبدیل بیمارستان قدیم اهر به درمانگاه نیز گفت: در این راستا تاکنون کارهای اساسی از سوی جمعیت هلال احمر استان انجام شده است و هم اکنون منتظر هستیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر نیز موافقت خود را با صدور پروانه ایجاد این داروخانه و تبدیل بیمارستان قدیم به درمانگاه را اعلام نماید.

وی در ادامه افزود: هلال احمر یعنی بسیج خدمت در همه جای دنیا و افتخار می‌کنیم که بسیجی هستیم و جمعیت هلال احمر آماده است فعالیت های بشر دوستانه خود را روز به روز گسترش داده و هرجا لازم باشد با کمک مردم و خیرین به خدمت رسانی بپردازد.

منجم هم چنین گفت: امدادگران، نجاتگران و اعضای کانون‌های جوان جمعیت هلال احمر اهر توسط سپاه از مزایای تسهیلاتی ویژه بسیجیان به ارزش ۵ میلیارد ریال بهره مند خواهند شد.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به سیل زدگان اخیر شهرستان اهر

فرماندار اهر نیز در این مراسم از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نقدی و غیر نقدی به سیل زدگان اخیر این شهرستان خبر داد و گفت: با دستور استاندار و تلاش نماینده مردم اهر و هریس در مجلس و سایر مسئولان استانی و شهرستانی و مس ایران برای ۴۵۸ خانوار سیل زده لوازم معیشتی و تسهیلاتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است که به زودی اهداء خواهد شد.

ابوالفضل غنی زاده در ادامه از شاخصه‌های مهم مناطق توسعه یافته، پیشرفته را سرمایه علمی، اقتصادی و خصوصا سرمایه انسانی و اجتماعی آن عنوان کرد.

وی همچنین از حضور و خدمات ارزشمند سپاه، جمعیت هلال احمر و سایر نیروهای امداد و نجات در مواقع بحرانی و مخاطرات طبیعی از جمله سیل در این شهرستان و کمک به آسیب دیدگان قدردانی کرد.

جمعیت هلال احمر اهر بیش از ۳۸۰۰ عضو فعال دارد

رئیس جمعیت هلال احمر اهر نیز در این مراسم به ارائه عملکرد این جمعیت در مواقع بحرانی و خدمت رسانی به مردم این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان ۴ واحد هلال احمر از جمله واحدهای”جوانان، درمان و توانبخشی، امداد و نجات و داوطلبان” در حال فعالیت می‌باشد.

عباس جهانگیری افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان اهر هم اکنون دارای بیش از ۳۸۰۰ عضو فعال بوده که از فعالترین واحدها، واحد درمان و توانبخشی با همه امکانات مجهز و فیزیوتراپی است که روزانه پذیرای ۸۰ نفر مراجعه کننده با ۶ نیروی فعال در ۲ شیفت کار می‌باشد.

وی افزود: دومین واحد فعال نیز واحد امداد و نجات است که دارای سه پایگاه فعال با ۶۵ داوطلب متخصص و آموزش دیده بوده که امسال در ۵ حادثه سیل، سرما، برف و غیره در این شهرستان داوطلبان ۲۴ ساعته فعال و به امداد و نجات آسیب دیدگان پرداختند و در کنار این فعالیت لوازم معیشتی، اسکان اضطراری و غیره آنها را نیز فراهم نمودند.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=126874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});