• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

فراهم شدن زمینه مطلوب حضور سرمایه‌گذاران ترکیه در استان زنجان

  • کد خبر : 128784
  • 05 دی 1402 - 11:00
فراهم شدن زمینه مطلوب حضور سرمایه‌گذاران ترکیه در استان زنجان
یازاکو - رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاران ترکیه در استان زنجان حضور موفقی داشته‌اند که همین مهم، زمینه برای حضور هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران دیگری از این کشور را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایسنا، صمد یوسفی‌اصل در نشست اختصاصی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه با فعالان اقتصادی استان زنجان، اظهار کرد: حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه در ادامه برنامه‌های اتاق به منظور دعوت از سفرا، رایزنان اقتصادی و سرکنسول‌های ایران در اقصی نقاط دنیا به زنجان رخ داده است؛ چراکه کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق، روسیه، امارات و افغانستان اولویت اول در تقویت همکاری‌های تجاری قرار دارند.

وی افزود: با وجود به ارتباط استان زنجان با اکثر استان‌های ترکیه همچون طرابوزان و … اما بخش عمده کارها و برنامه‌ها در شهر استانبول که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است متمرکز بوده است. ترکیه شریک نخست تجاری ما است و مراودات تجاری، اقتصادی، علمی و همکاری‌های بیشماری نیز در سایر زمینه‌ها را با هم برقرار کرده‌ایم، از این رو تقاضای ما این است که کنسولگری در مباحث حقوقی، قراردادهای تجاری، مشاوره یا تایید قراردادها، همکاری‌هایی را داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان به تجربه حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه، چین، ژاپن و ترکیه در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: هر کدام از کشورها با ویژگی‌ها و توانمندی‌های خاص خود منتج به ارتقای آگاهی ما در تبدیل ظرفیت‌های بالقوه استان به بالفعل خواهند شد.

یوسفی‌اصل با اشاره به مشکلات عدیده‌ فعالان اقتصادی در شرایط تحریم بویژه در حوزه بانکی و جابجایی‌های پولی، اظهار کرد: اگر با کمک سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها بتوان اطمینان خاطر بیشتری در بخش مبادلات بانکی و پولی ایجاد کرد، فعالیت اقتصادی و تجاری نیز دستخوش تغییرات مثبت خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاران ترکیه در استان زنجان حضور موفقی داشته‌اند که همین مهم، زمینه برای حضور هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران دیگری از این کشور را فراهم کرده است، گفت: شهرستان طارم که قطب تولید زیتون ایران است و نیاز به حضور سرمایه‌گذارانی از ترک‌ها دارد که می‌توانند کمک شایانی به توسعه این بخش است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=128784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});