• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

گرانی کاغذ و بی‌ثباتی قیمت‌ها جدی ترین چالش نویسندگان تبریز

  • کد خبر : 129289
  • 10 دی 1402 - 9:30
گرانی کاغذ و بی‌ثباتی قیمت‌ها جدی ترین چالش نویسندگان تبریز
یازاکو - یک نویسنده کتاب و فعال در صنعت چاپ و نشر گفت: گرانی کاغذ و بی‌ثباتی قیمت‌ها جدی ترین چالش نویسندگان تبریز است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری مهر، نویسنده‌ها و اهالی شعر و ادب در استان‌های مختلف کشور هر ساله آثار کم نظیری را خلق و به گنجینه فرهنگ و ادب ایران زمین می‌افزایند اما این قشر در مقابل فرصت‌های بی نظیری که برای مخاطبان خلق می‌کنند، خود با مشکلات و موانعی دست به گریبان هستند.

«پرونده نشستی با اهل قلم» این فرصت را مهیا کرده است که نویسندگان و شعرا ضمن بیان مشکلات برای پیدا کردن راه حل های مناسب، آثار خود را نیز بیشتر از گذشته به مخاطبان معرفی کنند.

این مجال این زمینه را ایجاد کرده است که نویسندگان با مطرح کردن دیدگاه‌های خود زمینه توسعه فرهنگ و ادب را با هم افزایی و خلق ایده افزایش دهند.

یک ناشر تبریزی در خصوص مشکلات عرصه چاپ و نشر در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: با گسترش فضای مجازی و روی آوردن مردم به این سمت، دیگر کتاب و کتابخوانی مانند گذشته مشتری ندارد و تیراژ کتاب‌های ما بالا نیست.

علی حسینی ادامه داد: مهم‌ترین چالش صنعت نشر، گرانی کاغذ و بی‌ثباتی قیمت‌ها است؛ ناشران برای یک سال آینده خود برنامه‌ریزی می‌کنند اما به دلیل نبود ثبات در قیمت‌ها عملاً این کار دیگر امکان‌پذیر نیست.

وی سپس افزود: طی یک سال اخیر مشکلات نیز چند برابر شده است، ناشران با نویسنده قرارداد می‌بندند اما به یکباره قیمت کاغذ افزایش پیدا می‌کند و این موضوع واقعاً اذیت کننده است.

این نویسنده کتاب همچنین خاطرنشان کرد: مشکل بعدی تورم در جامعه و به دنبال آن گرانی کتاب‌هاست، قیمت کتاب به شکل نجومی افزایش پیدا کرده و به مرور از سبد خرید مردم حذف شده است.

حسینی تاکید می‌کند: امیدواریم دولت حمایت‌های ویژه‌ای از نویسندگان و ناشران داشته باشد تا آنها هم با خیال راحت و بدون داشتن شغل دوم به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه متأسفانه مشکلات اقتصادی جدی است و باید از هنرمندان و نویسندگان حمایت شود، ادامه داد: بیشتر اهالی قلم با مشکلات جدی اقتصادی روبه رو هستند و این موضوع باعث پایین آمدن کیفیت کارهایشان می‌شود.

نویسنده کتاب با تاکید بر اینکه کتاب باید اهمیت بیشتری برای مدیران و دستگاه‌های فرهنگی استان داشته باشد، گفت: همچنین نباید فراموش کرد که همچنان انتشار آثاری که از کیفیت ادبی و هنری مناسب برخوردار نیستند، یکی از چالش‌های موجود در حوزه نشر کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور کلی با توجه به اینکه سرانه کتابخوانی در کشور پایین است، انتظار می‌رود کتاب و نشر مورد حمایت مادی و معنوی جدی دولتی قرار گیرد.‌

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=129289

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});