• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

روسیه به دنبال راه حلی برای تسهیل قوانین بانک های ترکیه است

  • کد خبر : 132934
  • 15 بهمن 1402 - 19:41
روسیه به دنبال راه حلی برای تسهیل قوانین بانک های ترکیه  است
یازاکو - روسیه اعلام کرد که از تشدید قوانین بانک های ترکیه در مورد مشتریان روسی آگاه است و با ترکیه برای یافتن راه حل های قابل قبول دوجانبه همکاری می کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: مسکو بر سر این موضوع با ترکیه گفت‌وگو می‌کند و فشارهای «تهاجمی» آمریکا را عامل آن می‌داند.

ترکیه که با اوکراین و روسیه در دریای سیاه مرز دریایی مشترک دارد، از زمان تهاجم گسترده مسکو در فوریه ۲۰۲۲ به دنبال حفظ روابط خوب با هر دو کشور بوده است.
این کشور حمایت خود را از تمامیت ارضی اوکراین اعلام کرده اما با تحریم روسیه نیز مخالف است.

گزارش ها حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ۱۲ فوریه برای دیدار با همتای خود رجب طیب اردوغان به ترکیه سفر می کند، این اولین سفر رهبر روسیه به یکی ازکشورهای متحد ناتو پس از تهاجم مسکو به اوکراین خواهد بود.
گفته می شود ترکیه روسیه را تحریم نکرده است، اما بانک های این کشور به دلیل تجارت با نهادهای روسی با خطر تحریم های ثانویه مواجه شده اند.
گفته می‌شود که بانک‌ها برای جلوگیری از تحریم‌های آمریکا، بررسی دقیق تراکنش‌های مرتبط با روسیه را گسترش داده‌اند که منجر طولانی شدن پروسه انتقال پول می‌شود.
صادرکنندگان ترکیه ای به روسیه در اوایل این ماه گفتند که در هفته های اخیر به دلیل حسابرسی پایان سال با مشکلات پرداخت بیشتری مواجه شده اند، اما وضعیت باید به زودی بهتر شود.

بر اساس داده های مجمع صادرکنندگان ترکیه (TIM) روسیه با صادرات حدود ۹٫۴ میلیارد دلار کالا در سال گذشته در رتبه ۷ فهرست کشورهایی که شرکت های ترک به آنها صادرات دارد قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=132934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});