• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
9

صنعت بیمه تافته جدا بافته از اقتصاد‌ نیست/ پرداخت روزانه ۱۱۰ میلیارد تومان خسارت توسط بیمه ایران

  • کد خبر : 135636
  • 10 اسفند 1402 - 11:22
صنعت بیمه تافته جدا بافته از اقتصاد‌ نیست/ پرداخت روزانه ۱۱۰ میلیارد تومان خسارت توسط بیمه ایران
یازاکو - رییس بیمه مرکزی با اشاره به قدمت ۸۰ ساله بیمه ایران بیان کرد: در حال حاضر ۴۱ شرکت در این حوزه فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، علی استاد هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد نقش صنعت بیمه در اقتصاد کشور بیان کرد: جمع‌آوری ریسک از کل صنعت و اقتصاد و کمک به تامین مالی و سرمایه‌گذاری در اقتصاد، کارکرد صنعت بیمه در همه جای جهان است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در ایران پایین است، افزود: ریسک را در صنعت و اقتصاد پوشش می دهیم و تمام صنایع بزرگ ایران از جمله ناوگان هوایی، کشتی‌ها، پتروشیمی‌ها و سایر صنایع بزرگ کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کم بیمه گی در استان ضعف اقتصادی نیست و باید فرهنگ سازی و آگاهی رسانی بیشتر شود، ادامه داد: برای جبران ضعف شرکت‌های بیمه در حوزه سرمایه‌گذاری، باید اوراق مختلف بیمه‌ای را ایجاد کنیم تا به راحتی تامین مالی خواهد شد.

وی مردمی ترین صنعت را صنعت بیمه عنوان کرد و ادامه داد: خود مردم حق بیمه پرداخت می کنند و در مواقع لازم، خسارت خود را از همین بیمه دریافت می کنند در واقع ماهیت صنعت بیمه، یک صنعت خدمت رسان است.

هاشمی افزود: در ۹ ماهه امسال حق بیمه تولیدی حدود ۲۰۰ همت شده است که خسارت پرداختی در همین مدت زمان حدود ۱۰۷ همت است.

هاشمی با بیان اینکه حدود ۸۶ درصد موتورسیکلت ها بیمه شخص ثالث ندارند افزود: بیشترین حجم پرداخت خسارت ها در موتورسیکلت هایی است که بیمه شخص ثالث ندارند. خرید بیمه نامه های صفر کیلومتر ۲۰ درصد تخفیف دارند.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در حال حاضر بیمه ایران روزانه ۱۱۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت می کند.صنعت بیمه با دست باز خسارت ها را پرداخت می کند.

رئیس بیمه مرکزی بر لزوم حمایت از طرح های دانش بنیان صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: با هزار میلیارد تومان صندوق سرمایه ایجاد شده است و این صندوق تا پایان سال افتتاح خواهد شد تا در سال اتی شاهد رونق طرح های نواورانه در صنعت بیمه باشیم.

استاد هاشمی با بیان اینکه باید فعالیت‌های نوآورانه را شتاب بدهیم، ادامه داد: یکی از برنامه‌ها، مشارکت در اوراق فروش متری مسکن است که در حال مذاکره با شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیمه‌ای هستند. الان در آیین‌نامه جدید، دست شرکت‌ها باز است.

وی در خصوص اوراق بیمه اتکایی گفت: برخی از شرکت‌ها اوراق مختلف را مجوز می‌گیرند. مجوز اوراق بیمه های اتکایی صادر شده و تا یکی دو ماه آینده اجرایی می‌شود.

بیمه تعاون جزو ۱۰ شرکت برتر بیمه‌ای از لحاظ سرمایه

مجوز افزایش سرمایه از بیمه مرکزی و سازمان بورس می‌شود

مدیرعامل بیمه تعاون گفت: بر اساس افزایش سرمایه شرکت از ۵۰۰ به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. با این افزایش سرمایه، بیمه تعاون جزو ۱۰ شرکت برتر بیمه‌ای از لحاظ سرمایه خواهد بود.

یونس مظلومی، مظلومی درباره فعالیت بیمه توسعه تعاون در حوزه ورزش کاراته، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای باید یک سری مسئولیت‌های اجتماعی را نیز رعایت کنند. ما نیز با حضور در رشته کاراته که نزدیک به سه میلیون نفر ورزشکار در این حوزه داریم ، اقدام به تشکیل تیم بیمه تعاون کرده‌ایم.

مدیرعامل بیمه تعاون گفت: در حال حاضر یک درصد سهم بازار را داریم. طی سال‌های اخیر حدود سه درصد سهم بازار خود را افزایش داده‌ایم.

وی در خصوص وضعیت نماد وتعاون، اظهار داشت: مجوز افزایش سرمایه را از بیمه مرکزی و سازمان بورس گرفته‌ایم و ۱۲ اسفندماه، مجمع شرکت برگزار خواهد شد که در تلاش هستیم تا پیش از پایان سال افزایش سرمایه را ثبت کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=135636

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});