• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

نصب بطری‌های ‌پلاستیکی مخصوص ته سیگار در تفرجگاه عینالی تبریز

  • کد خبر : 13577
  • 15 اردیبهشت 1400 - 13:30
نصب بطری‌های ‌پلاستیکی مخصوص ته سیگار در تفرجگاه عینالی تبریز
یاز اکو - با توجه به اینکه فیلترهای سیگار، بزرگ‌ترین آلاینده‌ محیط‌زیست به شمار می روند، بطری‌های ‌پلاستیکی مخصوص ته سیگار در تفرجگاه عینالی نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، مهدی عبداله نژاد مدیر روابط عمومی سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز با بیان اینکه بیشترین زباله جمع‌آوری شده در عینالی به ته‌سیگار تعلق دارد، گفت: به اذعان هموطنان عزیز و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی، تفرجگاه عینالی بدون زباله و پاک نام گرفته است و نصب بطری‌های پلاستیکی بر روی درختان، آلاچیق ها در معابر عمومی در راستای فرهنگ‌سازی برای جمع آوری ته سیگار به پیشنهاد شهروندان برای رفع این معضل از طبیعت کوهستانی عینالی انجام گرفت.
 
مهدی عبداله نژاد با اشاره به اینکه ته‌سیگارهای رها شده در طبیعت یکی از بزرگترین آلاینده‌های جهان هستند افزود: تجزیه فیلترهای سیگار در طبیعت حداقل ده سال زمان نیاز دارد. مرگ پرندگان،آتش سوزی‌ جنگل ها از جمله آثار مخرب رهاسازی ته سیگارهاست؛ عادت بدی که نابودی طبیعت را رقم می‌زند و سالانه سبب مرگ میلیون‌ها پرنده و آبزیان می‌شوند و چرخه شومی که البته در زنجیره غذایی درنهایت به انسان هم بازمی‌گردد.
 
مدیر روابط عمومی سازمان عون بن علی افزود: حفظ محیط زیست از فاکتورهای مهم توسعه پایدار و متضمن رفاه و سلامتی شهروندان است و اعتقاد داریم در کنار تلاش شبانه روزی خادمان عینالی و فرهنگ والای کوهنوردان و شهروندان دوستدار طبیعت با رعایت سایر شهروندان و گردشگران عزیز همچنان شاهد تفرجگاهی پاک و زیبا باشیم.
 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});