• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
6

اتحادیه اروپا اپل را دو میلیارد دلار جریمه کرد

  • کد خبر : 136190
  • 15 اسفند 1402 - 14:15
اتحادیه اروپا اپل را دو میلیارد دلار جریمه کرد
یازاکو - اتحادیه اروپا شرکت آمریکایی اپل را به دلیل سوء استفاده از موقعیت مسلط خود در توزیع اپلیکیشنهای موسیقی به پرداخت 1.8 میلیارد یورو جریمه محکوم کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از تی آر تی خبر، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که اپل به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود در بازار برای توزیع برنامه های پخش موسیقی بین کاربران آیفون و آیپد از طریق اپ استور جریمه شده است.

در این بیانیه، اعلام شد که اپل، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کند که مانع از ارائه اطلاعات مربوط به سرویس‌های اشتراک موسیقی جایگزین و ارزان‌تر توسط توسعه‌دهندگان برنامه‌ها می‌شود که این برخلاف قوانین اتحادیه اروپا است.

در حال حاضر، تنها گزینه توسعه‌دهندگان برای ارائه برنامه‌های کاربردی به کاربران iOS در اروپا، AppStore اپل است و اپل تمام جنبه‌های تجربه کاربری iOS را کنترل می‌کند و شرایط و ضوابطی را تعیین می‌کند که توسعه‌دهندگان باید از آنها پیروی کنند تا در این فهرست قرار گیرند.

در این بیانیه آمده است که رفتار اپل باعث ایجاد شرایط ناعادلانه تجاری و نقض قوانین اتحادیه اروپا شده است و این اتحادیه به این نتیجه رسیده است که جریمه ۱٫۸ میلیارد یورویی متناسب با درآمدهای جهانی اپل بوده و برای ایجاد بازدارندگی ضروری تشخیص داده شده است.

اپل ۳۰ درصد از پرداخت های درون برنامه ای را از طریق اپلیکیشن خرید خود دریافت می کند به همین دلیل، ناشر موسیقی موبایل و پادکست سوئدی، Spotify در سال ۲۰۱۹ یک شکایت برضد علیه اپل به اتحادیه اروپا ارائه کرد.

این شرکت ادعا کرد که قوانین فروشگاه اپلیکیشن موبایل اپل منجر به رقابت ناعادلانه علیه Spotify و سایر برنامه های موسیقی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});