• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

پاشینیان: آماده تحقق توافقات قره‌باغ هستیم / لاوروف: نباید روند زندگی صلح‌آمیز در قره‌باغ سیاسی شود

  • کد خبر : 13785
  • 17 اردیبهشت 1400 - 16:30
پاشینیان: آماده تحقق توافقات قره‌باغ هستیم / لاوروف: نباید روند زندگی صلح‌آمیز در قره‌باغ سیاسی شود
یاز اکو- ارمنستان آماده است تا تمام تلاش خود را برای اجرای توافقات سه جانبه در مورد قره‌باغ انجام دهد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آذویزیون، این خبر از طرف نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام شد.

وی گفت که ایروان به اقدامات بعدی برای اجرای توافق‌نامه‌های سه جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ پایبند بوده و اجرا خواهد کرد.

پاشینیان افزود: ما همچنین آماده‌ایم که تمام تلاش خود را برای اطمینان از گفتگوی سازنده بین طرفین در قالب تفاهم‌‌نامه‌ی سه‌جانبه انجام دهیم.

پاشینیان تأکید کرد که روابط با روسیه در ماه‌های اخیر تقویت شده است و مسکو موفق شده است عملیات نظامی در قره‌باغ را متوقف کند و اطمینان حاصل کند که اوضاع در منطقه تشدید نمی‌شود.

نخست‌وزیر ارمنستان افزود: من می‌خواهم بر نقش ولادیمیر پوتین در دستیابی به صلح در منطقه تأکید کنم.

وزیر امورخارجه روسیه در ایروان: نباید روند زندگی صلح‌آمیز در قره‌باغ سیاسی شود

یاز اکو- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت بایستی کاری کنیم که روند زندگی صلح‌آمیز در قره‌باغ سیاسی نشود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر امور خارجه روسیه این مطلب را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ارمنی خود آرا آیوازیان در ایروان بیان کرد.

لاوروف گفت: اکنون نیازی به سیاسی‌کاری این روند نیست. همه‌ی ما می‌دانیم این فرایند کاملا دشوار است، زیرا مسائل مربوط به مسیرهای متحد کردن این منطقه در شرف حل و فصل شدن است. مسائل تحدید حدود و تعیین مرزها در مرحله‌ی حل شدن است. اینها موارد عملی و قابل فهم است که بایستی برای تنفس عادی و زندگی به همراه صلح در منطقه مورد توجه قرار گیرد.

لاوروف خاطرنشان کرد: کسانی که این مسائل را به تعویق می‌اندازند و سعی می‌کنند در ابتدا به بحث‌های سیاسی بپردازند، کل روند را برعکس می‌کنند.

وی گفت: “هنگامی که اهالی قره‌باغ – هم آذربایجانی‌ها و هم ارمنی‌ها – به زندگی عادی خود ادامه دهند مانند زندگی در دهه‌ها و قرن‌های گذشته، حل مسائل سیاسی نیز آسان‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک کارگروه سه‌جانبه به سرپرستی معاونان نخست‌وزیر آذربایجان، روسیه و ارمنستان به منظور گشایش روابط اقتصادی و ارتباطات حمل و نقل در منطقه سهم مهمی در عادی‌سازی وضعیت منطقه داشته است.

لاوروف گفت: موفقیت این کار در عادی‌سازی وضعیت کلی و ایجاد شرایط لازم برای همکاری سازنده در دوره‌ی پس از جنگ تعیین کننده خواهد بود.

سرگی لاوروف همچنین بر لزوم اقدامات بیشتر توسط روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا برای کمک به ایجاد جو اعتماد تأکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});