• امروز : یکشنبه - ۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
2
نتایج تحقیقات نشان داد؛

آلودگی هوا و نه واکسن کووید در پشت افزایش حملات قلبی است

  • کد خبر : 142035
  • 16 اردیبهشت 1403 - 21:56
آلودگی هوا و نه واکسن کووید در پشت افزایش حملات قلبی است
یازاکو - یک مطالعه جدید توسط انجمن ریه ترکیه (TTS) تصویر نگران کننده ای از کیفیت هوا در ترکیه ترسیم می کند و ارتباط آن را با مشکلات متعدد سلامتی و افزایش خطر حملات قلبی نشان می دهد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت این مطالعه که در بیست و هفتمین کنگره سالانه TTS ارائه شد، بر ذرات معلق (PM)، یک آلاینده اصلی هوا که با مشکلات تنفسی مرتبط است، متمرکز بود.

دکتر مروه ارچلیک و دکتر صبری سرهان اولکای، متخصصان ریه، این مطالعه را رهبری کردند. ارچلیک گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض PM 2.5 تنها در سال ۲۰۲۲ عامل مرگ ۸۷۰۰۰ نفر در ترکیه بوده است.

این مرگ و میرها، عمدتاً ناشی از بیماری های قلبی عروقی و تنفسی، به طور قابل توجهی از موارد منتسب به COVID-19 در همان سال پیشی می گیرد.» ارچلیک با بیان اینکه “همه گیری نامرئی” همچنان ادامه دارد، گفت: سازمان جهانی بهداشت برنامه ای را برای ارزیابی رابطه کیفیت هوا و میزان مرگ و میر دارد براین اساس آلودگی هوا بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ حدود ۱۸۸۰۰۰قربانی داشته است.

اولکای با نظریه‌هایی که واکسن‌های کووید-۱۹ را مقصر این رویدادها می‌دانندمخالف کرده و بر نقش ثابت آلودگی هوا بر مشکلات قلبی عروقی تأکید کرد و خاطرنشان کرد که این تحقیق ارتباط بالقوه‌ای بین آلودگی هوا و افزایش اخیر حملات قلبی در میان جوانان را نشان می‌دهد.

اولکای در پایان گفت: آلودگی هوا یک قاتل خاموش است، اما اثرات آن غیرقابل انکار است. “آگاهی و اقدام عمومی برای مقابله با این تهدید رو به رشد سلامت عمومی بسیار مهم است.”

 
 
 
 
لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=142035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});