• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است

  • کد خبر : 144821
  • 13 خرداد 1403 - 19:41
استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است
یازاکو - سرپرست استانداری آذربایجان شرقی استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس را نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی دانست و گفت: وجود راه‌های مناسب باعث می‌شود گردشگران زیادی در این منطقه حضور پیدا کنند.

تراب محمدی در آیین افتتاح سه کیلومتر از باند دوم بزرگراه جلفا_مرند با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده مناطق آزاد علی‌الخصوص این نقطه، شریان‌های ارتباطی است که اگر از ابتدای تشکیل این منطقه احداث و بهره‌برداری می‌شد، بسیاری از مشکلات موجود تا به امروز حل شده بود.

وی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ارس دارای ظرفیت‌های فراوانی است، بیان کرد: ظرفیت گردشگری موجود در این منطقه به تنهایی برای پیشرفت و توسعه آن کافی است.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ارس یکی از بزرگ‌ترین مناطق آزاد موجود در کشور بوده و از نظر وسعت نیز در رتبه اول قرار گرفته است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی مطرح کرد: با توجه به وجود سه محدوده خداآفرین، نوردوز و ارس در این منقطه، وجود راه‌های ارتباطی باعث می شود گردشگران زیادی در این منطقه حضور پیدا کنند.

وی به ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد ارس اشاره و اذعان کرد: وجود اماکن گردشگری همچون کلیسای سنت استپانوس و ژئوپارک ارس در شهرستان جلفا، گردشگران داخلی و خارجی را به این منطقه جذب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این منطقه صنایع بزرگی احداث شده و در حال احداث است، نیازمند راه ارتباطی هستیم که بخشی از آن به طول سه کیلومتر در دست ساخت بوده و امیدواریم ۶ کیلومتر باقی مانده نیز سریعا تعیین تکلیف شود.

محمدی تاکید کرد: این جاده یکی از کریدورهای مهم کشور است و با توجه به اینکه به کریدور استراتژیک ارس متصل خواهد شد، در آینده نزدیک شاهد این خواهیم بود که از نظر ارتباطات مشکلی وجود نداشته باشد و نیازمند احداث ۶ کیلومتر بعدی نیز هستیم تا میزات تصادفات نیز کاهش پیدا کند.

وی افزود: نقاط حادثه خیز در مسیر مرند و تبریز نیز باید اصلاح شوند تا گردشگران و سرمایه‌گذاران با آسودگی خاطر و ایمنی رفت و آمد داشته و شاهد پیشرفت و توسعه منطقه و همچنین شهرهای موجود در مسیر باشیم.

وی تاکید کرد: در راستای محرومیت‌زدایی روستاهای مرزی نیز باید تلاش کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});